Sunday, Aug 25, 2024

صفحه نخست » جزئیات حمله امروز حزب‌الله از زبان سید حسن نصرالله

nasrollah.jpgمنوتو: حسن نصر‌الله، دبیر کل ح‍‍زب‌الله لبنان، در سخنرانی خود به حملات متقابل امروز اسرائیل و حزب‌الله اشاره کرد و گفت این تصمیم گرفته شد «عملیات را جداگانه انجام دهیم» و همچنان از جمهوری اسلامی و حوثی‌ها انتظار می‌رود که جداگانه اقدام کنند.

نصر‌الله گفت «هدف اصلی» حملات امروز حزب‌الله، یک پایگاه اطلاعات نظامی اسرائیل در حومه تلاویو بود. نصرالله پادگان‌های نظامی دیگر اسرائیل، از جمله پایگاه دفاع هوایی اسرائیل در مرز شمالی این کشور را از دیگر اهداف حمله امروز حزب‌الله برای فعال کردن پدافند هوایی اسرائیل عنوان کرد.

حسن نصرالله مدعی شد تمام سکوهای پرتاب موشک حزب‌‌الله در این حمله مشارکت داشتند و هیچکدام از آن‌ها دچار اختلال نشد و تمام پهپادهای شلیک شده «به سلامت» وارد مرز هوایی اسرائیل شدند و روانه هدف خود شدند. او گفت: «اطلاعات ما تایید می‌کند که تعداد قابل توجهی از پهپادها به این دو هدف اصابت کرده اما دشمن سانسور می‌کند. حقیقت به زودی برملا خواهد شد.»

نصرالله در حالی اسرائیل را به جلوگیری از انتشار اخبار اصابت پهپادها به پایگاه‌های نظامی خود متهم کرد که هیچ مدرک یا شواهدی از ادعای خود ارائه نکرد.

عملیات متقابل اسرائیل و حزب‌الله؛ مقدمه یا مؤخره؟

احمد زیدآبادی

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که در عملیاتی "پیش‌دستانه" به امکانات نظامی حزب‌الله لبنان ضربات سنگینی وارد کرده است.

در مقابل، حزب‌الله لبنان می‌گوید؛ با عملیات "فریب" ارتش اسرائیل را گمراه کرده و "حملهٔ بزرگ" به قصد انتقام‌جویی از ترور فؤاد شکر فرماندهٔ نظامی خود را به انجام رسانده است. قرار است عصر امروز سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در همین مورد سخنرانی کند.
بدین ترتیب، نگرانی از بروز جنگ فراگیر در منطقه افزایش یافته و به همین علت، در سرتاسر اسرائیل به مدت 48 ساعت وضعیت اضطراری عمومی اعلام شده است.

از اظهارنظر مقام‌های دو طرف نبرد اما چنین برداشت می‌شود که اوج درگیری همان عملیات متقابل چند ساعت گذشته بوده و بنابراین بعید است اتفاق دراماتیک دیگری در انتظار باشد. به نظرم آقای نصرالله نیز بخواهد به همین نکته اشاره کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy