Monday, Aug 26, 2024

صفحه نخست » خوشا افیون پیشنهادی یوسف پزشکیان که جنس‌اش اعلاست، ابوالفضل محققی

Abolfasl_Mohagheghi_3.jpg*

*

*

"نهان گشت کردار فرزانگان

پراکنده شد کام دیوانگان

*

هنر خوار شد جادوئی ارجمند

نهان راستی، آشکارا گزند"

"در یک ماهی که با نویسندگان و روشنفکران همنشین بودم، دیدم که همه اهل قلیان و دود‌اند. افیونی که هر روز از جان‌شان می‌کاهد. دیروز در مسیر کربلا دوستی می‌گفت مارکس دین را افیون توده‌ها دانسته. با خود گفتم افیون توده‌ها کجا افیون روشنفکران کجا. خوشا افیونی که تو را به کربلا بکشد."

اظهارات حکیمانه یوسف پزشکیان

چه می‌کنند این ژن‌های برتر. طرف دکترای فیزیک دارد. اما زمان فرصت نداده بود که این آقازاده از نزدیک با هنرمندان و روشنفکران کشورش همنشین شود. تا زمانی که پدرعبای ریاست جمهوری بر دوش انداخت دست پسر گرفت و با خود به مجامع هنری و روشنفکری، هئیت‌های عزاداری و مجلس شعرخوانی "آقا" برد. به جمع هنرمندان و روشنفکران. هنرمندانی که صله از رهبر می‌گیرند و نوحه‌سرایی می‌کنند. از ارضی گرفته تا حاج‌محمود کرمی تا فلان مداح درِ پیتی. یک ماهی که پسر همراه پدر، همراه ظریف و تیم ظریف در مجامع هنری آن‌چنانی رفت که قرآن‌خوانش طوسی بود و احسنت گویش علی خامنه‌ای، نتیجه‌ای بیش از این نمی‌توان انتظار داشت.

باید پرسید آقازاده رئیس‌جمهور هیئتی! کجا و با چه هنرمندانی یک ماه همنشین بودید؟ این همه بی‌مبالاتی در اتهام‌زنی به جامعه‌ی هنری و روشنفکری ایران در حد شما نیست بگذارید. اندکی عرق‌تان خشک شود و حکم تنفیذ بابا توسط خامنه‌ای خشک گردد تا اظهار لحیه کنید.

اظهارنظر کردن در باره هنرمندان بزرگ این سرزمین که در اوج استبداد حاکم بر جامعه ایران و زیر تیغ آخته حکومت اسلامی در تمامی ابعاد هنری در حد جهانی و تحسین‌شده توسط جهان آزاد و منتقدان برزگ جهانی به‌ بهای جان اثر می‌آفرینند، در حد قامت شما نیست.

طی این همه سال کجا بودید؟ کار کدام هنرمند را دیده‌اید؟ با کدام یک ازهنرمندان و روشنفکران متعهد این جامعه گرفتار در بند سانسور نشست و برخاست کرده‌اید؟ چه میزان از درد و فشار‌های سنگین و واردشده‌ی هر روزه بر جامعه‌ی هنری و روشنفکری ابران با خبر هستید؟ اصولاً درک جناب‌عالی از هنر، هنرمند و روشنفکران چیست که چنین بی‌مهبا همه را مشتی افیونی مورد خطاب قرار می‌دهید؟

جای شما داخل همان لشگر بی‌سر ساندیس‌خور، جیره‌بگیرعمدتاً کف خیابانی‌ست که یک ماه حیات جامعه را برهم می‌ریزند با دلار مسافرتی اهدایی جمهوری اسلامی راه می‌افتند تا هدف‌های عظمت‌طلبانه جمهوری اسلامی را در ابهت این مراسم به‌نمایش بگذارند. جای شما کنار لات‌های جمع‌شده در هئیئت‌های مذهبی، ابن‌الوقت‌هایی که همان سیر شدن، خوردن و کنار جاده خوابیدن‌ خوشبختی‌شان است، می‌باشد.

همراه‌شدن با گرگانی چون زاکانی و قالیباف که چفیه برسر می‌کنند. دامن بر عقب‌ماندگی توده‌های مانده در توهم مذهب می‌زنند تا راحت به جور و چپاول صندوق بیت‌المال بپردازند. بودجه‌های میلیاردی هزینه‌شده بر سفری که کسی یارای پرسیدن چون و چند آن نیست.

به‌راستی دین افیونی است حتی برای تحصیل‌کرده‌ی جوان "خوشا افیونی که در راه کربلا کشیده شود". و ساقیانش دزدان قانونی بیعت‌کرده با رهبر باشند. به‌نظرم آقای پزشکیان نوع جنسی که در این راهپیمایی درافت کردید از نوع اعلا بوده. چه کرده با ژن برتر.

ابوالفضل محققی

*

*



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy