Monday, Aug 26, 2024

صفحه نخست » وقتی جامعه شناس رانتی ژینا امینی را نفله شدن دختر کورد سنی می خواند!

ghavami.jpgاجلال قوامی


این اولین بار و آخرین آن هم نخواهد بود که در قاب صدا و سیمای جمهوری اسلامی نفرت پراکنی، توهین و تحقیر نسبت به هر کس که غیر از آنچه آنها می اندیشند و باور دارند ، دیده و شنیده می شود.

شور بختانه آنکه در یک برنامه به نام " شیوه" که به تحلیل سیاست و فرهنگ و اقتصاد و اجتماع می پردازد و مدعی نگاه علمی و بی طرفانه به حوزه های گوناگون است توهین و ادبیات مشمئزکننده ای را شاهد باشیم. در تازه ترین برنامه " شیوه" رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، علی انتظاری درباره وقایع پس از جان باختن" ژینا امینی" از ادبیات سخیفی بهره می گیرد و در تحلیل این وقایع از " نفله شدن دختر کورد سنی......‌" استفاده می کند. بهره بردن از این ادبیات لمپنیستی و به دور از پرنسیب های جامعه شناسی آن هم از یک فرد مدعی تخصص در این حوزه فاجعه بار است.

این نه تنها تحلیل علمی و جامعه شناسی رویدادهای اجتماعی و سیاسی نیست بلکه عقده گشایی و نگاه ایدئولوژیک و کم مایه ای است که بررسی جنبش های اعتراضی را به نگاه اغراض آلود و به دور از واقعیت ها فرو می کاهد.این نوع ادبیات و سخن گفتن از سوی رئیس دانشکده علوم اجتماعی تنها یک واقعیت را به ما می گوید و آن اینکه این دست جامعه شناسان نه تنها از سواد و دانش آکادمیک در حوزه خود بهره ای ندارند بلکه صرفا به مدد رانت به این موقعیت و جایگاه رسیده اند.

بلیه ای که در این سال ها به جان علوم انسانی افتاده و کم مایگی و میان مایگی را بر صدر نشانده و صاحب نظران واقعی را به حاشیه برده است.این شیوه حقارت و درماندگی دانش و توانایی علمی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی را عیان ساخت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy