Thursday, Aug 29, 2024

صفحه نخست » یازده کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ای در یکی از مراکز سپاه در اصفهان

fire.jpgایران اینترنشنال - خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه «صاحب الزمان» استان اصفهان خبر داده در پی وقوع حادثه‌ای در یکی از مراکز کارگاهی سپاه در این استان، یک نفر کشته و ۱۰ نفر مصدوم شدند. این بیانیه بدون ذکر جزئیات، علت وقوع حادثه را «نشت گاز» اعلام کرده و جان‌باخته را «شهید» خوانده است.

هنوز مشخص نیست این «نشت گاز» منجر به انفجاری شده است یا خیر و تاکنون هم کاربران شبکه‌های اجتماعی شنیده‌شدن صدای انفجار را گزارش نداده‌اند.

یکی از نکات قابل‌توجه در گزارش این خبر، استفاده از هشتگ اسرائیل در انتهای این خبر خبرگزاری فارس بود، هشتگی که بعد از مدتی از زیر این خبر برداشته شد و ممکن است نتیجه یک اشتباه نگارشی باشد، اما به این گمانه‌زنی در شبکه‌های اجتماعی دامن زد که ممکن است آن‌چه در این مرکز سپاه رُخ داده نتیجه خرابکاری یا حمله اسرائیل باشد.

fars.jpgاصفهان محل استقرار چندین پایگاه نظامی مهم و مرکز تحقیقات صنایع هوایی شاهد است که پهپادهای شاهد-۱۳۶ را تولید می‌کند.

این استان همچنین محل استقرار سایت‌هایی مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است، مانند سایت زیرزمینی غنی‌سازی نطنز که به گفته گزارش‌های قبلی، بارها هدف حملات خرابکارانه‌ی اسرائیل قرار گرفته است.

۳۱ فروردین سال جاری، بخش مرکزی سامانه راداری پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری ارتش در نزدیکی اصفهان هدف حمله موشکی اسرائیل قرار گرفت.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

رسانه‌ها در آن زمان به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی گزارش دادند که موشک‌ها از جنگنده‌های اسرائیلی در حریم هوایی عراق شلیک شده و به پایگاه هوایی هشتم شکاری در نزدیک ۲۰ کیلومتری شمال شرقی اصفهان و ۱۵۰ کیلومتری جنوب سایت هسته‌ای نطنز بود، اصابت کرده‌اند.

بعدتر تصاویر ماهوراه‌ای منتشر شده از سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰در این پایگاه نشان داد که رادار کنترل آتش این سامانه به طور قابل توجهی آسیب دیده است، هرچند به نظر می‌رسد پرتابگرهای موشک سالم مانده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy