Monday, Sep 2, 2024

صفحه نخست » ۸ هزار مال خر، کیف قاپی، و موبایل دزدی ثمره راهپیمایی اربعین است!

roostayee.jpgفرزانه روستایی

هنوز کسی نمی داند مسعود پزشکیان قرار است چه کاری انجام دهد، اما زمان لازم است تا او پوسته حکومتی خود را بشکافد و مانند مردم کوچه و بازار با این واقعیت تلخ تر از زهر مواجه شود که جمهوری اسلامی تقریبا چیزی را برای اصلاح کردن باقی نگذاشته است و حتی یک رییس جمهور منتخب خیلی آگاه نیز بعید است بتواند از میان این کلاف هزار توی نظام گامی به نفع مردم بردارد.

بسیاری معتقدند اگر تبلیغات صدا و سیما را بردارید آنگاه عیان خواهد شد که تحت رهبری علی خامنه ای کشور تقریبا ویران شده و بازسازی آن در چهارچوب این نظام همانند تعمیر خانه ای است که از استهلاک کج شده و موریانه ستون ها را ریز ریز خورده است. برای مثال:

۱ - فازهایی از پارس جنوبی به دلیل تحریم و نداشتن پول برای بازسازی و تزریق گاز تعطیل شده و کمبود واقعی گاز تازه دو سه سال آینده خود را نشان خواهد داد.

۲ - تاسیسات نیروگاهی کشور برای اینکه بتوانند با ظرفیت امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ برق تولید کنند به ۹۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری فوری احتیاج دارند. در غیر این صورت، بزودی در زمینه تولید برق هم سطح جزایر میکرونزی در جنوب غربی اقیانوس آرام خواهیم بود.

۳ - چند صد میلیارد دلار تاسیسات هسته ای در سراسر کشور روی زمین و زیر زمین پخش هستند و به همان سرنوشتی دچارند که نیروگاه اتمی رفیق پوتین در بوشهر دچار است. نیروگاهی که قبلاها حداقل به درد قمپز در کردن برای و ارعاب شیوخ جنوب خلیج فارس می خورد، اما امروز نه می شود آن را روشن کرد، نه می شود خاموش کرد، نه می شود کند و دور انداخت، نه می شود آن را تعطیل کرد و نه حتی دیگر می شود اسراییل را با آن ترساند.

۴ - بدتر از معضل برق و گاز و بختک تاسیسات هسته ای، شبکه ای از روابط مافیایی حاکمان نظام است که بیش از ۷۰ درصد اقتصاد کشور را در چنگال دارند و تقریبا جایی نیست که بوی دلار بدهد و آنها ۵۱٪ هیات مدیره و سهام را در اختیار نداشته باشند. دیگر از ده پانزده میلیون جمعیت مشکوک افغانستان نگوییم که عوارض آن اگر از جنگ ۸ ساله بیشتر نباشد کمتر نیست.

۵ - مافیای خودرسازی در ایران مسئول مرگ حدود نیم میلیون از شهروندان در دو دهه اخیر هستند و با تولید ماشین هایی از رده خارج که کلا با قطعات چینی سرهم می شوند گویی جان ایرانیان را در سینی پیش کش پکن کرده اند. علاوه بر نیم میلیون کشته،‌ میلیون ها نفر زخمی عزادار افسرده و فلج و خانه نشین شدند، زیرا جیب چینی ها از جان مردم ایران عزیزتر است. رفقای چینی چنان در ارکان کشور ریشه دوانده و در صنایع نفوذ کرده اند که از ترس آنها هنوز کسی جرات نکرده است مجوز واردات خودروهای حتی دست دوم خارجی را صادر کند.

۶ - اما گادفادر همه این مصیبت ها نهادهای مذهبی و روضه خوانی اند که بلای جان مردم شده و دشمن آبادانی کشورهستند. در شرایطی که کشور ۵٠٠ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد ۱۱۰ هزار میلیارد بودجه نهادهای بی مصرف مذهبی است: یعنی ٢٣ هزار میلیارد تومان بودجه صدا و سیمایی است که برای اقلیت تبلیغ می کند، ١۴هزار میلیارد تومان بودجه حوزه علمیه، ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه زیرساخت‌های اربعین، و ١٢٠٠ میلیارد برای معاش روحانیون اختصاص یافته است که تاکنون حتی یک قلمه درخت در این کشور نکاشته اند.

باید از پزشکیان پرسید در کشوری که همه در تلاش هستند تا ورشکستگی دولت علنی نشود، با کدام منطق هزاران میلیارد تومان پول این مردم بی پناه و گرسنه و سرکوب و تحقیر شده برای راهپیمایی اربعین صرف می شود. با مجوز کدام امام یا نهاد مذهبی نانی که حتی برای سیر کردم مردم کافی نیست صرف روضه خوانی و مراسم مذهبی می شود.

روزی که مردم آگاه شوند که برگزاری راهپیمایی اربعین ادامه سازماندهی سرکوب و نیز ترفند نظام برای پرت کردن حواس اقشار فقیر از ورشکستگی و فساد حاکم است دیگر از نهج البلاغه خوانی پزشکیان کاری بر نمی آید.

مسعود پزشکیان در همان اولین ماههای ریاست جمهوری بحث بنزین و متعادل کردن قیمت آن را مطرح کرده است. در حالیکه می توانست مخالفت با سرکوب اجتماعی مردم به بهانه حجاب را در اولویت قرار دهد یا حتی، با آزاد کردن اینترنت و قلع و قمع کارتل آقازاده های های فیلترشکن فروش محبوبیتی کسب کند.

برخی معتقدند مطرح شدن بحث بنزین در همان اول کار دولت جدید این احتمال را مطرح می کند که اساسا فلسفه انتخاب پزشکیان این بوده است که این رییس جمهور فریب خورده هپروتی را با یک راهکار محاسبه شده خرج دلاری کردن قیمت بنزین کنند. با دلاری شدن قیمت بنزین هم کسری بودجه تامین می شود، هم اصلاح طلبان بی آبرو و ریشه کن می شوند، و از همه مهمتر، نظام نفسی تازه می کند و مسئولیت سرکوب های خونین آینده را به گردن پزشکیان خواهد انداخت! به این ترتیب، هنگام سقوط هلیکوپتر پزشکیان رکورد فروش شیرینی حتی از زمان شنیده شدن خبر مرگ ابراهیم رییسی نیز پیشی خواهد گرفت.

کیف قاپی، موبایل دزدی،
در کشوری که دولت آن شبانه روزی برای عزاداری برنامه ریزی و خرج می کند کیف قاپی و موبایل دزدی برای هزاران جوان بی پناه و به حال خود رها شده یک شغل است. جوانانی که اگر دزدی نکنند باید منتظر افسردگی اعتیاد و گرسنگی خود و خانواده شان باشند.

اخیرا ۸۰۰۰ مال خر نیز از سوی پلیس شناسایی شده است. با شناختی که از روابط کشور خود داریم می دانیم که احتمالا همین حدود مال خر از آمار پلیس جا افتاده است که دلالت بر یک فاجعه اجتماعی دارد.

دانش آموزان مدارس دولتی بدون هیچ امکانات آموزشی و با متوسط معدل ده در کارنامه نه شانسی برای ورود به دانشگاه دارند و نه بر فرض داشتن مدرک دانشگاهی امکان اشتغال و تشکیل خانواده دارند. هم دانشگاهها به سهمیه ای ها اختصاص دارد و هم مشاغل دولتی آب و نان دار. میلیون ها جوان ایرانی به حال خود رها شده اند تا خود راهی برای معاش بیابند. آمار جرائم در ایران و اینکه تعداد پرونده های قضایی در ایران ۹۰ـ۸۰ میلیونی از هند یک و نیم میلیاردی بیشتر است را فقط می توان به حساب رونق راهپیمایی اربعین گذاشت. زیرا هیچ امری طی چند سال گذشته اینچنین مورد استقبال و سرمایه گذاری دولتی قرار نداشته است.

:::



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy