Tuesday, Sep 3, 2024

صفحه نخست » اگر این ها مسلمانند، وای به حال این اسلام

taliban.jpgایندیپندنت فارسی - یک مامور اداره امر به معروف و نهی از منکر رژیم طالبان، در جریان نظارت از یک پارک تفریحی در کابل، در گفت‌وگو با یک یوتیوبر گفت پس از منع ورود زنان به پارک‌ها «مردها با خیال راحت و بدون زنان سرگرم تفریح هستند

این مامور اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفت: حضور زن‌ها در پارک‌ها منع است و الحمدالله [افراد حاضر در پارک‌] مردها هستند.»

طالبان حضور زنان در پارک‌ها را منع کردند و همچنین مکتب‌ها، دانشگاه‌ها و اداره‌های کار را به روی زنان بستند.

در قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان که هفته گذشته توسط ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر این گروه توشیح و منتشر شد آمده است که صدا، بدن و صورت زنان عورت است و باید پوشیده و پنهان باشد.

:::

در همین زمینه:

ورود جبهه سیاسی اصلاحات به رژیم طالبان؟!

سراج‌الدین حقانی با دست دادن با یک زن قانون جدید ملا هبت الله را به چالش کشید

در ویدیویی که از جریان سفر سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی و وزیر داخله رژیم طالبان به یکی از ولایت‌های شرقی افغانستان منتشر نشده است، مشاهده می‌شود که او با زنی از ساکنان یک روستا که در مسیر او قرار می‌گیرد دست می‌دهد. در این هنگام یکی از همراهان حقانی، سه هزار افغانی به زن می‌دهد و با او خداحافظی می‌کنند.

این ویدیو که یک هفته پس از توشیح و صدور قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان منتشر شد واکنش شماری از کاربران رسانه‌های اجتماعی را برانگیخته است. در قانون جدید طالبان که ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر این گروه توشیح کرده، آمده است که صحبت کردن و دست دادن مردان و زنان نامحرم مجاز نیست. در این قانون همچنین صورت، بدن و صدای زنان «عورت» دانسته شده و تاکید شده است که باید پوشیده و پنهان بماند.

:::


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy