Thursday, Sep 12, 2024

صفحه نخست » افشای سند محرمانه ای از فرمانده حماس که بدست اسرائیل ترور شد

sinwar.jpgفرمانده تیپ خان‌یونس در نامه‌ای به سنوار از تلفات سنگین و بحران درونی شکایت کرده بود

صدای آمریکا - وزیر دفاع اسرائیل، روز چهارشنبه ۲۱ شهریور سندی را منتشر کرد که نشان می‌دهد رافع سلامه، فرمانده کشته شده تیپ خان‌یونس، در نامه‌ای به یحیی سنوار، رهبر حماس، از شرایط سخت و بحرانی‌ این «گروه تروریستی» ابراز نگرانی کرده است.

در این نامه‌ که از طرف وزارت دفاع اسرائیل ترجمه و منتشر شده، رافع سلامه خطاب به یحیی سینوار و برادرش محمد سینوار نوشته است: «ما بخش کمی از سلاح‌ها و تجهیزات خود را حفظ کرده‌ایم و تا این لحظه ۹۰ تا ۹۵ درصد از قابلیت موشکی، حدود ۶۰ درصد از سلاح‌های شخصی و حداقل ۶۵ تا ۷۰ درصد از پرتابگرها و موشک‌های ضد تانک خود را از دست داده‌ایم.»

فرمانده سابق تیپ خان‌یونس در ادامه نامه خود افزوده است: «مهم‌تر از همه، ما حداقل ۵۰ درصد از نیروهای خود را از دست داده‌ایم، چه در میان کشته‌شدگان و چه زخمی‌ها و اکنون تنها ۲۵ درصد از نیروهایمان باقی مانده‌اند. این ۲۵ درصد باقی‌مانده نیز از نظر روحی و جسمی در وضعیت نامناسبی قرار دارند.»

یوآو گالانت درباره این نامه و بیان مشکلات حماس از سوی یکی از فرماندهان ارشد این گروه گفت این سند نشان‌دهنده «مشکلات واقعی» حماس و فرماندهان ارشد آن است. ما همچنان به عملیات خود ادامه می‌دهیم و به تدریج به تمام فرماندهان ارشد حماس از جمله به برادران سینوار نیز خواهیم رسید.

رافع سلامه که از فرماندهان حمله ۷ اکتبر بود، در حمله هوایی اسرائیل در تیرماه به جنوب غزه همراه با محمد ضیف، دیگر فرمانده ارشد حماس، کشته شد.

یحیی سنوار، رهبر کنونی حماس، به عنوان مغز متفکر حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ شناخته می‌شود؛ حمله‌ای که در آن هزاران نیروی حماس از نوار غزه به جنوب اسرائیل نفوذ کردند و حدود ۱۲۰۰ نفر را کشتند و ۲۵۰ نفر را به گروگان گرفتند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy