Thursday, Sep 12, 2024

صفحه نخست » آلمان همزمان با تائید حکم اخراج نماینده خامنه ای از کشور، یک مرکز اسلامی دیگر را تعطیل کرد

polizei.jpgیورونیوز - وزارت امور داخلی ایالت براندنبورگ فعالیت «مرکز اسلامی فورستنوالدالسلام» (Islamic Centre Fürstenwalde al-Salam) را به اتهام ارتباط با اخوان‌المسلمین و سازمان تروریستی حماس و نیز ترویج تفکرات یهودی‌ستیزی و ضداسرائیلی ممنوع کرد.

میشائیل اشتوبگن، وزیر امور داخلی از حزب دموکرات مسیحی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که فعالیت این مرکز اسلامی خارج از چارچوب قانون اساسی آلمان و مخالف اصول برقراری تفاهم میان ملت‌ها بوده است.

مطابق اعلام سخنگوی این وزارتخانه «این ممنوعیت اکنون توسط پلیس در حال اجراست.» به گفته او، اماکن این گروه در فورستنوالد، واقع در۸۰ کیلومتری جنوب شرقی برلین، و اقامتگاه‌های خصوصی آن در براندنبورگ و برلین توسط نیروهای پلیس در حال تفتیش و تعطیلی است.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

آقای اشتوبگن تاکید کرد: «ترویج اسلامگرایی عصر حجری باید در نطفه خاموش شود تا از رشد آن جلوگیری شود. تلقین به جوانان با ایدئولوژی‌های افراطی، راهبردهای رادیکال‌سازی خائنانه سازمان‌ها و جنبش‌های افراطی باید از ریشه نابود شود.»

این بیانیه حدود ۱۰ روز قبل از انتخابات ایالتی ۲۲ سپتامبر در براندنبورگ منتشر می‌شود که مطابق نظرسنجی‌ها حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) در آن پیشتاز خواهد بود، حزبی که با تکیه بر مقابله با مهاجرت و اسلامگرایی افراطی توانسته نظر مساعد بسیاری از ساکنان این ایالت را به خود جلب کند.

مرکز اسلامی فورستنوالدالسلام در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد ولی با بروز شواهدی از نحوه فعالیت آن، از ژوئیه سال ۲۰۲۳ توسط آژانس اطلاعات داخلی براندنبورگ به عنوان مرکز افراط‌گرایی اسلامی طبقه‌بندی شد.

رسانه‌های آلمان دو هفته پیش گزارش داده بودند که پس از تعطیلی مرکز اسلامی ایران در هامبورگ، حکم اخراج محمدهادی مفتح، رئیس ۵۷ ساله این مرکز، از خاک آلمان این هفته صادر شده و بر اساس این حکم، از آقای مفتح خواسته شده تا ظرف ۱۴ روز که به گفته مقامات، حداکثر ۱۱ سپتامبر خواهد بود، خاک آلمان را ترک کند.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال (SPD) در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که مرکز اسلامی هامبورگ در زمره مبلغان اسلام افراطی طبقه‌بندی و فعالیت آن ممنوع شده است. پلیس آلمان دارایی‌ها و امکانات این مرکز و پنج سازمان زیرمجموعه مرتبط با آن را مصادره کرد.

ایران نیز اخیرا و در واکنش به این اقدام، دو شعبه موسسه آموزش زبان آلمانی را که تحت نظارت سفارت آلمان در تهران فعالیت می‌کرد، پلمب کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy