Sunday, Sep 15, 2024

صفحه نخست » تصاویری تازه از مهسا (ژینا) امینی در سالگرد کشته شدنش

15.jpgتصاویری تازه از مهسا (ژینا) امینی به دست رادیوفردا رسیده است که مربوط به یک مراسم عروسی حدود دو هفته قبل از جان‌باختن او است. ساناز کریمی آذر، همزمان با دومین سالگرد جان‌باختن مهسا امینی این عکس‌ها را برای انتشار در اختیار رادیو فردا قرار داده است. مهسا (ژینا) امینی، زن جوان ۲۲ ساله اهل سقز روز ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در بازداشت گشت ارشاد در تهران به کُما رفت و سه روز بعد در بیمارستان کسری در تهران جان باخت.

با جان باختن مهسا امینی اعتراضات زن زندگی آزادی آغاز شد و ماه‌ها ادامه داشت. رادیوفردا روز یک‌شنبه، ۲۵ شهریور، همزمان با دومین سالگرد جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد در سال ۱۴۰۱ که آغازگر اعتراضات سراسری در ایران شد، مطلع شده است که خانواده او اجازه خروج از خانه را ندارند.

امجد امینی، پدر مهسا امینی، پیش از این به رادیوفردا گفته بود که خانواده آنها قصد دارند مراسم دومین سالگرد جان‌باختن دخترشان را روز یک‌شنبه ۲۵ شهریور در آرامستان آیچی برگزار کنند.

از جنبش «زن زندگی آزادی» به‌عنوان گسترده‌ترین و عمیق‌ترین اعتراضات مردم ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی یاد می‌شود؛ اعتراضاتی که ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ با جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد جرقه خورد و شعله‌های آن طی چندین ماه سراسر کشور را درنوردید و به‌شدت هم سرکوب شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy