Thursday, Sep 19, 2024

صفحه نخست » بازداشت یک اسرائیلی مظنون به همکاری با جمهوری اسلامی برای ترور نتانیاهو، "موتی مامن" کیست

terrorNet.jpgسازمان امنیت داخلی (شین‌بت) و پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای خبر دادند که جمهوری اسلامی یک غیرنظامی اسرائیلی را برای ترور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، یوآو گالانت، وزیر دفاع یا رییس شین‌بت استخدام کرده و او را دو بار برای آموزش به ایران برده بود.

این شهروند اسرائیل با نام موتی مامن، تاجر است و مدت زیادی در ترکیه زندگی کرده و با افراد تُرک و ایرانی روابط تجاری و اجتماعی داشته است.

بر اساس این بیانیه و به نقل از رسانه‌های اسرائیلی، این بازرگان یک یهودی اهل شهر اشکلون است که در ماه می ۲۰۲۴ برای ملاقات حضوری با این بازرگان ایرانی به طور مخفیانه وارد ایران می‌شود، بازرگانی که بر اساس این بیانیه برای او خروج از ایران دشوار بوده است.

در همین ملاقات فردی که به عنوان مامور امنیتی ایران معرفی شده بود، از شهروند اسرائیلی می‌خواهد ماموریت‌های امنیتی برای ایران در اسرائیل از جمله انتقال «پول یا سلاح» و عکسبرداری از «مکان های مختلف شلوغ» انجام دهد.

در سفر دوم این شهروند اسرائیلی به ایران در ماه اوت ۲۰۲۴ به او پیشنهاد می‌شود تا شخصیت‌هایی را در اسرائیل ترور کند تا انتقام ترور اسماعیل هنیه، رهبر سابق حماس را که ۳۱ ژوئیه در تهران ترور شد، بگیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy