Thursday, Sep 19, 2024

صفحه نخست » کتک زدن وحشیانه یک کودک کار در بهزیستی + فیلم

19-2.jpgدر پی منتشر شدن تصاویری از کتک زدن کودکی در یک مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابان در ماهدشت کرج، سازمان بهزیستی با تائید این رخداد اعلام کرد که این مرکز «موقتا تعطیل و مدیر و نگهبان آن بازداشت شدند.»

دراین ویدیو که شاهین صمدپور، خبرنگار روز گذشته ۲۸ شهریور در ایستاگرامش منتشر کرد، دیده می‌شود که مردی درشت هیکل کودکی را کتک می‌زند. در اطلاعیه سازمان بهزیستی آمده است که «کودکی به نام معروف (تبعه مقیم ایران) روز ۲۱ شهریور، در حالی‌که پرسنل مرکز در حیاط مشغول چیدن سبزی بوده‌اند، به دلیل بازماندن در کوچک حیاط، با برداشتن چاقوی اره‌ای اقدام به فرار کرده است.

پس از بازگرداندن این کودک به مرکز، نیروهای واحد نگهبانی برای پس گرفتن چاقو اقدام کرده اما به دلیل فرار مددجو، کودک مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.» گفته شده که پس از تعطیلی این مرکز به حکم دادستانی، هشت کودک از این مرکز به یک مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان دیگر منتقل شدند.

پیش از این هم بارها ضرب و شتم و کودک آزاری در نهادهای زیر نظارت سازمان بهزیستی در ایران خبرساز شده بود. چگونگی حمایت از کودکان کار و خیابان و نحوه کمک شهروندان محل بحث و اختلاف نظر است. بعضی با کمک نقدی به آنها مخالف هستند و گروه دیگری می‌گویند نمی‌توان با آنها «برخورد ضربتی» کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy