Monday, Sep 30, 2024

صفحه نخست » ورود نیروهای اسرائیل به خاک لبنان، تخلیه خانواده‌های اعضای سپاه

comandos.jpgتکمیلی:

دقایقی پیش مقامات آمریکایی تأیید کردند که نیروهای اسرائیلی اکنون وارد جنوب لبنان شده اند و در حال آغاز عملیات زمینی محدود خود علیه مواضع حزب الله در نزدیکی مرز هستند

ارتش اسرائیل در ساعات اولیه صبح روز سه‌شنبه از آغاز عملیات زمینی هدفمند و محدود علیه حزب‌الله در جنوب لبنان خبر داد. ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروهایش از ساعاتی قبل عملیات محدود و هدفمند بر اساس داده‌های اطلاعاتی را آغاز کرده‌اند و در آن اهداف مرتبط با حزب‌الله و زیرساخت‌های این گروه شبه‌نظامی را هدف می‌گیرند.

***

شبکه سی ان ان به نقل از ۲ منبع مطلع اعلام کرد: نیرو‌های ویژه اسرائیل (کماندو) در روز‌های اخیر عملیات نفوذ در داخل خاک لبنان انجام داده‌اند. طبق گفته این منابع، این عملیات به منظور مقدمه چینی برای حمله زمینی به لبنان انجام شده است.

عملیات زمینی ارتش اسرائیل در لبنان قرار است از نظر دامنه و مدت زمان، محدود باشد.

بر اساس این گزارش، نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان انبارهای تسلیحات حزب‌الله را هدف قرار خواهند داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی نوشت ارتش لبنان ۵ کیلومتر از مرز این کشور با اسرائیل عقب‌نشینی کرده است.

شبکه الحدث از تخلیه خانواده‌های اعضای سپاه پاسداران از لبنان خبر داد

شبکه الحدث گزارش داد طی هفته گذشته، خانواده‌های اعضای سپاه پاسداران از لبنان تخلیه شده‌اند. بر اساس این گزارش، از تاریخ ۲۹ شهریور تاکنون حدود ۶ پرواز به مقصد ایران انجام شده است. الحدث افزود همسر عباس نیلفروشان نیز در میان افرادی بوده که لبنان را ترک کرده‌اند. عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران، در عملیات اسرائیل در ضاحیه از پا درآمد.

رویترز: ارتش لبنان از چند موضع خود در مرز با اسرائیل عقب‌نشینی کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی و یک منبع امنیتی نوشت ارتش لبنان از تعدادی از مواضع خود در مرز با اسرائیل عقب‌نشینی کرده‌ است. یک منبع در ارتش لبنان به شبکه العربیه گفت با توجه به تهدیدات اسرائیل در خصوص انجام حمله زمینی، ارتش لبنان مواضع خود را در جنوب این کشور «تغییر داده است».

رضا علیجانی، تحلیل‌گر: سیاست خارجی شعارزده خامنه‌ای به بن‌بست رسیده است

رضا علیجانی، فعال و تحلیل‌گر سیاسی، در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال، سیاست خارجی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را «شعارزده» خواند و گفت این سیاست به بن‌بست رسیده است.

او افزود جمهوری اسلامی تاکتیک «محاصره و برخورد نقطه‌ای و فرسایشی» را در برابر اسرائیل در پیش گرفته بود اما این تاکتیک در مقطع فعلی دیگر کارا نیست.

به گفته این تحلیل‌گر، نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی ضربه خورده‌اند و از تهران انتظار حمایت دارند اما حکومت ایران در این خصوص همچنان «معطل» است.

:::



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy