Tuesday, Oct 1, 2024

صفحه نخست » سخنرانی نتانیاهو بعد از حمله گسترده جمهوری اسلامی

netentyahu.jpgایران اشتباه بزرگی کرد و تاوان آن را خواهد پرداخت

ایران اینترنشنال - بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در پیامی ویدیویی با اشاره به حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل گفت حمله موشکی ایران به اسرائیل ناکام بوده است. او که این ویدیو را در ابتدای برگزاری نشست کابینه نشست سیاسی-امنیتی باین می‌کرد، گفت: «ایران امشب اشتباه بزرگی مرتکب شد و تاوان آن را خواهد پرداخت. حکومت ایران عزم ما برای دفاع از خود و انتقام‌گیری از دشمنانمان را درک نمی‌کند.»

نتانیاهو ادامه داد سینوار و نصرالله این را درک نکردند و ظاهرا برخی هم در تهران این را درک نمی‌کنند. آن‌ها خواهند فهمید، ما به اصولی که تعیین کرده‌ایم پایبند خواهیم بود: هرکس به ما حمله کند، ما به او حمله خواهیم کرد. این در هر جایی که با محور شر مبارزه می‌کنیم صدق می‌کند ... از حمله برای ایران.»

پیش از آن هم، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد اعلام کرد ایران به زودی عواقب اقدامات خود را احساس خواهد کرد و پاسخ اسرائیل دردناک خواهد بود.

نفتالی بنت: وقتی تاریخ در خانه شما را می‌زند باید از فرصت استفاده کنید

نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان، با اشاره به تحولات اخیر در غزه، لبنان و حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل گفت که هر پنجاه سال یک بار چنین موقعیتی پیش می آید.

او افزود: «وقتی تاریخ در خانه شما رو می‌زند، شما باید از فرصت استفاده کنید.» بنت گفت: «اکنون اسرائیل این فرصت را دارد تا تاسیسات هسته‌ای، نفتی و خود رژیم را در ایران هدف بگیرد و باید چنین کاری را انجام دهد.»

عراقچی: اسرائیل پاسخ دهد پاسخ ما قوی‌تر خواهد شد

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ مه، گفت: «غروب امشب ما از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور استفاده کردیم و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی را، که مسئول نسل‌کشی در غزه و لبنان هستند، هدف قرار دادیم.»

او افزود: «این اقدام بعد از تقریبا دو ماه خویشتن‌داری بسیار زیاد از سوی ما، به منظور فراهم کردن امکان آتش‌بس در غزه، بود.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: «اقدام ما به پایان رسیده است مگر آنکه رژیم اسرائیل بخواهد واکنش‌های بیشتری را از سوی ما شاهد باشد. در این حالت پاسخ ما قوی‌تر و با قدرت بیشتری خواهد بود.»

عراقچی افزود: «حامیان اسرائیل اکنون مسئولیت بیشتری برای متوقف کردن جنگ افروزان تل‌آویو , به جای دخالت احمقانه، دارند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy