Wednesday, Oct 2, 2024

صفحه نخست » بایدن از حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران حمایت نخواهد کرد

bb2banner.jpgرادیو فردا - جو بایدن ضمن حمایت از اسرائیل در پی حمله موشکی سه‌شنبه ایران، گفت که از حمله متقابل اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران حمایت نمی‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا که روز چهارشنبه در مذاکرات رهبران «گروه هفت» شرکت کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران وقتی در برابر این پرسش قرار گرفت که آیا از حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران حمایت می‌کند، گفت: «پاسخ این است: نه.»

او همچنین گفت که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد و او به‌زودی با نخست‌وزیر اسرائیل صحبت خواهد کرد.

در جلسه رهبران هفت کشور صنعتی جهان، «گروه هفت» درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مذاکره شده است.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که در این جلسه، درباره حملات «غیرقابل قبول» موشکی ایران به اسرائیل بحث شده تا آنها واکنش به این اقدام ایران، از جمله اعمال تحریم‌های جدید، را بررسی کنند.

این بیانیه می‌گوید جو بایدن و «گروه هفت» حملات ایران به اسرائیل را به شکل صریح محکوم کرده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا بر حمایت و همبستگی این کشور با اسرائیل و مردم، همچنین تعهد «آهنین» ایالات متحده نسبت به امنیت اسرائیل تاکید کرده است.

ساعتی پیش از انتشار این بیانیه، وزارت خزانه‌داری آمریکا افراد، شرکت‌هایی در ایران و چین را به اتهام تهیه و قاچاق تسلیحات به حوثی‌های یمن تحریم کرد و دو کشتی ایرانی دخیل در قاچاق مواد نفتی و کمک مالی به حوثی‌ها را به لیست سیاه خود اضافه کرد.

حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی از زمان آغاز جنگ غزه حملات گسترده‌ای به کشتی‌ها در آب‌های دریای سرخ و خاک اسرائیل انجام داده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy