Thursday, Oct 3, 2024

صفحه نخست » روایت رسول خادم از قربانیان معدن در دیدار با بازماندگان

3-1.jpgرسول خادم، رئیس پیشین فدراسیون کشتی، همراه با جمعی از ورزشکاران، به دیدار خانواده‌های جان‌باختگان معدن زغال سنگ معدنجوی طبس رفته است. قهرمان کشتی آزاد المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا نوشته: «به دلیل تنگدستی، با حداقل عایدی ممکن، در نهایت بی‌پناهی، برده‌وار به کار گرفته شده بودند.

با اینکه بارها از تجمع گاز متان و سر درد ناشی از گاز گرفتگی گفتند، کسی صدایشان را نشنید.» دارنده ۳ نشان طلای جهانی و المپیک با انتشار فیلمی از یک نوزاد نوشته: «نامش پرهام است. چهار پنج روز بیشتر ندارد. پدرش نامش را انتخاب کرده بود. سه‌شنبه که کودک را در کاشمر دیدیم. پدر نیامد و پرهام به دنیا آمد.

دیدن این نوزاد، تاب و توان ما را گرفت. چه کسی حق کودکان بازمانده از کارگران عزیزمان در معدن طبس را می‌گیرد؟» او زیر ویدئوی دیگری از خانواده جان‌باختگان، نوشته: «بیش از ۵۰ خانواده بی پدر ، بی همسر و بی فرزند شدند. مردانی که برای یک لقمه نان حلال حاضر شده بودند برده‌وار، ۸۰۰ متر زیرِ زمین کار کنند و به خاطر نداری، صدای‌شان هم در نیاید.»

حسن رحیمی، قهرمان سال ۲۰۱۳ کشتی آزاد جهان که خادم را همراهی می‌کرد، با انتشار ویدیویی در خانه یکی از قربانیان، نوشته: «فوتبالیست بوده. بچه‌هاش کوچیک بودن. همه نگران خانواده‌اش بودن. آخه خانواده یک کارگر معدن که چیزی نداره.»

GY9Px0nXMAAZ9wx.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy