Friday, Oct 4, 2024

صفحه نخست » جنازه حسن نصرالله (از ترس حمله اسرائیل) در مکانی نامعلوم دفن شد

jenazeh.jpgایران وایر - خبرگزاری فرانسه، روز ۱۳ مهر، به نقل از یک منبع نزدیک به حزب‌الله نوشت پیکر حسن نصرالله، دبیرکل کشته شده این گروه به طور موقت در مکانی سری دفن شده است.

به گفته این منبع، قرار بود پیکر حسن نصرالله پس از تشییع در بیروت برای دفن به عراق منتقل شود اما از بیم حمله احتمالی اسرائيل به شرکت کنندگان در مراسم، پیکر وی به صورت موقت در مکانی نامعلوم دفن شد.

این منبع به خبرگزاری فرانسه گفته که برگزاری مراسم تشییع جنازه عمومی در حال حاضر «به دلیل تهدیدات اسرائیل» که ممکن است محل دفن رهبر حزب‌الله را هدف قرار دهد، غیرممکن تشخیص داده شده است.

یک مقام لبنانی نیز که نخواست نامش فاش شود به فرانس‌پرس گفت که حزب‌الله از طریق مقامات ارشد لبنانی به دنبال دریافت «تضمین» از ایالات متحده، متحد اصلی اسرائیل، بوده تا مطمئن شود حمله‌‌ای به مراسم تشییع جنازه صورت نمی‌گیرد اما موفق به دریافت این ضمانت نشده است.

همزمان با شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، عباس عراقچی، وزیر خارجه دولت ایران نیز وارد لبنان شده و با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

وزیر خارجه ایران درباره دیدارهای خود در لبنان گفت: «در این ملاقات‌ها تاکید کردم که ایران در کنار لبنان است و در کنار لبنان خواهد ماند. ایران در کنار مقاومت است و در کنار مقاومت خواهد ماند و مطمئن هستیم که جنایات رژیم صهیونیستی همچون گذشته شکست خواهد خورد و ملت لبنان پیروز خواهد بود.»

وی درباره موشک پراکنی روز ۱۰ مهر سپاه پاسداران به اسراییل نیز گفت: این حمله دقیقا دفاع از خود و دفاع مشروع بر اساس منشور ملل متحد بود. ما شروع‌کننده حمله نبودیم، بلکه به تهاحم اسرائیل به خاک ایران، به سفارت ایران در دمشق و به حمله علیه اهداف ایران پاسخ دادیم. برخلاف اسرائیل که اهداف مردمی و خانه‌های مسکونی و زنان و کودکان را مورد حمله قرار می‌دهد، ما فقط به مراکز نظامی و امنیتی رژیم حمله کردیم.»

وی افزود: «ما قصد ادامه نداریم مگر اینکه رژیم صهیونیستی قصد داشته باشد به حملات خود ادامه دهد»،



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy