Tuesday, Oct 8, 2024

صفحه نخست » سخنرانی معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همراه با ترس، عرق و لکنت زبان

dark.jpgشبکه الحدث، رسانه عربستان سعودی، سخنرانی نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان را در روز سه‌شنبه «غیر منتظره» و همراه با «ترس، عرق و لکنت زبان» توصیف کرد.

این رسانه نوشت قاسم در سخنرانی خود از پذیرش آتش‌بس و راه‌حل سیاسی از سوی حزب‌الله خبر داد و افزود: «برخی لبنانی‌ها این سخنرانی را نشانه تسلیم و پذیرش شکست دانستند.»

الحدث ادامه داد: «لبنانی‌ها می‌پرسند چرا قبل از کشته شدن صدها نفر، آواره شدن میلیون‌ها تن و ویرانی شهرها، آتش‌بس را قبول نکردید؟»

العربیه هم با انتشار ویدئو زیر نوشت:

نعیم قاسم معاون در سخنرانی از اتاقی تاریک و پس‌زمینه‌ای سایه‌دار، در حالی که عرق از صورتش می‌ریخت گفت: تمامی رهبران ما که بدست اسرائیل کشته شده اند جایگزین شده اند و ما از جنبش سیاسی به رهبری "برادر بزرگ نبیه بری" حمایت می کنیم و میدانیم جمهوری اسلامی ایران همچنان به لبنانی ها و فلسطینی ها کمک خواهند کرد.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان کیست؟

یورونیوز - شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله که می‌گوید گروهش از تلاش‌ها برای رسیدن به آتش‌بس در لبنان حمایت می‌کند، به مدت بیش از ۳۰ سال یکی از چهره‌های ارشد این جنبش تحت حمایت ایران بوده است.

آقای قاسم که روز سه‌شنبه ۸ اکتبر (۱۷ مهر) از طریق ویدیو در مکانی نامشخص سخن می‌گفت، بیان کرد که درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل جنگی است درباره اینکه «چه کسی اول اشک می‌ریزد»، و افزود که حزب‌الله نخواهد بود. او تأکید کرد که با وجود «ضربات دردناک» از سوی اسرائیل، توانمندی‌های این گروه همچنان باقی است.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

او افزود که این گروه از تلاش‌های نبیه بری، رئیس مجلس و متحد حزب‌الله، برای تضمین آتش‌بس حمایت می‌کند. این نخستین بار بود که مسئولی از حزب‌الله اشاره‌ای به توافق آتش‌بس در غزه به عنوان پیش‌شرط توقف حملات حزب‌الله به اسرائیل نکرد.

نعیم قاسم کیست؟

آقای قاسم در سال ۱۹۹۱ توسط عباس الموسوی، دبیر کل وقت حزب‌الله که سال بعدش در حمله بالگرد اسرائیلی کشته شد، به عنوان معاون حزب‌الله منصوب گردید.

او پس از دبیرکلی نصرالله در این سمت باقی ماند، مدت‌ها یکی از سخنگویان برجسته حزب‌الله بوده و مصاحبه‌هایی با رسانه‌های خارجی انجام داده است، از جمله در جریان تنش‌های مرزی با اسرائیل در سال گذشته.

نعیم قاسم در ۳۰ سپتامبر اعلام کرد که حزب‌الله در «اولین فرصت» جانشین دبیر کل کشته‌شده خود را انتخاب خواهد کرد و به مبارزه با اسرائیل در همبستگی با فلسطینی‌ها ادامه خواهد داد. او در یک سخنرانی ۱۹ دقیقه‌ای گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم حداقل است... ما می‌دانیم که نبرد ممکن است طولانی باشد».

او در نشست‌هایی که منجر به تشکیل حزب‌الله شد، شرکت کرد. حزب‌الله با حمایت سپاه پاسداران ایران و در واکنش به تهاجم اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲ تأسیس شد. او از زمان شرکت حزب‌الله در انتخابات پارلمانی در سال ۱۹۹۲، هماهنگ‌کننده اصلی کمپین‌های انتخاباتی این گروه بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy