Wednesday, Oct 9, 2024

صفحه نخست » پرچم اسرائیل بر بالای «باغ ایران» به اهتزاز درآمد

flagbanner2.jpgایران اینترنشنال - ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد نیروهای اسرائیلی کنترل مارون الراس در نزدیکی مرز اسرائیل را به دست گرفتند و بر فراز جایی موسوم به «باغ ایران» که با حمایت مالی جمهوری اسلامی در آن منطقه ساخته شده، پرچم اسرائیل را به اهتزاز درآوردند.

هیات جمهوری اسلامی برای بازسای جنوب لبنان، باغ ایران را در چهارصد متری مانده به مرز اسرائیل در منطقه مرزی بوابه فاطمه در کفرکلا در جنوب لبنان واقع شده، با بودجه زیادی ساخت.

کانال حکومتی سرباز میهن نوشت: ارتش اسرائیل امروز وارد بوستان ایران شد! "حدیقة إیران" سال ۱۳۸۶ با هزینه بودجه دولتی ایران در روستای مارون الارس ساخته شد و سال های متوالی با امکانات تفریحی توسعه یافت. در این پارک علائمی نظیر مجسمه قاسم سلیمانی، تندیس خامنه ای، ماکت مسجد الاقصی وجود داشت که توسط ارتش اسرائیل تخریب شد:

boostan.jpgتصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که در همین منطقه علاوه بر قاب تصاویر روح‌الله خمینی و علی خامنه‌ای، مجسمه‌ای از قاسم سلیمانی نصب شده بود که با دستش اسرائیل را نشان می‌داد.

هرچند در تصاویر منتشر شده اثری از مجسمه سلیمانی و قاب‌های بزرگ تصاویر خمینی و خامنه‌ای دیده نمی‌شود، اما هنوز مشخص نیست این مجسمه هنوز آن‌جا قرار دارد یا تخریب شده است.

این باغ بزرگ بعد از پایان جنگ سال ۲۰۰۶ میان حزب‌الله و اسرائیل با حمایت مالی کامل جمهوری اسلامی و با پول ایران ساخته شد.

گروه حزب‌الله در هفته‌های اخیر ضربات سنگینی متحمل شده و تسلط آشکار اسرائیل بر ارتفاعات روستای مارون الراس در روز سه‌شنبه یک شکست نمادین برای جمهوری اسلامی است.

boostan1.jpgآن‌چنان که در ویدیوهای منتشر شده از این باغ دیده می‌شود، سازه‌های موجود در دامنه تپه‌ این باغ از جمله ماکتی بزرگ از مسجد الاقصی که بالای این سازه‌ها نصب شده بود، تخریب شده‌اند.

پارک ایران قبل و بعد از حمله اسرائیل:

boostan2.jpg

این باغ مجلل را که شامل محوطه‌های بازی کودکان و مکان‌هایی برای تفریح و پیک‌نیک خانوادگی بود محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران، در جریان بازدید از این منطقه در سال ۲۰۱۰ افتتاح کرد.

در این باغ همچنین آلاچیق‌هایی ساخته شده بود که در کنار هر کدام، نام یکی از استان‌های ایران به همراه جزئیات مختصری از آن استان در یک قاب قید شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy