Wednesday, Oct 9, 2024

صفحه نخست » دعوای قدرت در اسرائیل بر سر بمباران تأسیسات و زیرساخت‌های جمهوری اسلامی

net.jpgبنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در آخرین لحظه سفر مهم و از قبل پیش‌بینی شدۀ یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، به آمریکا را لغو کرد. قرار بود در این سفر آمریکا و اسرائیل آخرین توافقات خود را پیش از حملۀ تلافی‌جویانۀ اسرائیل به ایران انجام بدهند

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

گزارشگر روزنامۀ فرانسوی "له زه‌اکو" در تل‌آویو در مطلبی در این نشریه لغو سفر گالانت به آمریکا را نوعی اخطار از سوی بنیامین نتانیاهو به رئیس جمهوری آمریکا تفسیر کرده و نوشته است که با این تصمیم نخست وزیر اسرائیل نشان داد که او اجازۀ ورود به حوزۀ انحصاری خود را به هیچکس نمی‌دهد.

به نوشتۀ "له زه اکو" نتانیاهو برای سفر گالانت به آمریکا دو شرط گذاشته بود : اول این که او خواستار یک گفتگوی تلفنی با بایدن پس از پنجاه روز شده بود و دوم این که نتانیاهو شرط کرده بود که تنها پس از تصمیم‌گیری نهایی کابینۀ امنیتی اسرائیل دربارۀ دامنۀ پاسخ نظامی این کشور به ایران و اهدافی که باید در این کشور بمباران شوند، یوآو گالانت بتواند به آمریکا سفر کند.

موشه سادا یک نمایندۀ حزب لیکود تلویحاً گفته است که دولت آمریکا طی ماه های گذشته کوشیده از اختلافات نتانیاهو و یوآو گالانت بهره برداری کند. نشریۀ اقتصادی فرانسه در ادامه افزوده است که از نظر مقامات آمریکا، وزیر دفاع اسرائیل از نادر شخصیت های معقول و میانه رو دولت نتانیاهو است که رابطۀ خوبی هم با همتای آمریکایی خود لوید آستین دارد.

ایتامر آیشنر، خبرنگار "یدیعوت آحارونت" در گفتگو با روزنامۀ فرانسوی "له‌زه‌اکو" زورآزمایی دو مقام ارشد دولت اسرائیل، نتانیاهو و گالانت، را به دعوای خصوصی دو شخصیت سیاسی تشبیه کرده و افزوده است : "نتانیاهو نگران است که عملیات موفق اسرائیل علیه ایران به سود وزیر دفاع او ثبت شود و نامبرده بتواند با استفاده از این موفقیت جای او را در قدرت بگیرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

"له‌زه‌اکو" افزوده است که جو بایدن با بمباران تأسیسات نفتی ایران توسط اسرائیل مخالف است زیرا نگران است که این کار به افزایش بهای نفت آنهم یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منجر شود. بایدن همچنین به نوشتۀ نشریۀ فرانسوی با بمباران تأسیسات اتمی ایران مخالف است. "له‌زه‌اکو" در پایان نوشته است که به گمان اغلب ناظران اسرائیلی اختلافات جاری صرفاً بی‌اعتمادی مفرط و حتا خصومت نتانیاهو نسبت به بایدن و دولت کنونی آمریکا را تشدید خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy