Wednesday, Oct 9, 2024

صفحه نخست » گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره پاسخ نظامی به جمهوری اسلامی + بی‌اعتمادی نتانیاهو به دولت امریکا

netbid.jpgسایت وای‌نت خبر داد که جو بایدن و بنیامین نتانیاهو در حال گفت‌و‌گوی تلفنی هستند و کامالا هریس، معاون اول رییس جمهور آمریکا نیز در این گفت‌و‌گو حضور دارد.

بر اساس گزارش‌ها بایدن و نتانیاهو درباره طرح اسرائیل برای تلافی حمله موشکی جمهوری اسلامی گفت‌و‌گو می‌کنند.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور نیز به این گفتگو پیوسته است. اوفیر فالک مشاور دیپلماتیک، رومن گافمن منشی امور نظامی، تزاچی براورمن رئیس ستاد ارتش و گیل رایش معاون رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل هم در این گفتگو حضور دارند.

در حالی که اسرائیل برای عملیات تلافی‌جویانه علیه ایران آماده می‌شود، گزارش‌ها از تلاش‌های پشت پرده مقامات آمریکایی برای محدودسازی اهداف حمله حکایت دارند.

بی‌اعتمادی نتانیاهو به بایدن در میان سنگین‌ترین درگیری‌ها با رژیم ایران و نیابتی‌ها

کیهان لندن

-فشارهای علنی دولت جو بایدن به بنیامین نتانیاهو برای جلوگیری از حمله گسترده تلافی‌جویانه در پاسخ به موشک‌پرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نظر می‌رسد از مرز روابط دیپلماتیک و دوستانه عبور کرده و به آستانه «دخالت» رسیده است.


-سابقه مماشات کاخ سفید با رژیم ایران در طول نزدیک به چهار سال حضور بایدن در کاخ سفید کافیست تا رهبران اسرائیل را در میانه یک جنگ همه‌جانبه نسبت به سیاست‌های آمریکا بدبین کند.


- سفر وزیر دفاع اسرائیل به آمریکا با تصمیم بنیامین نتانیاهو لغو شده است. همزمان اختلاف‌ها میان اسرائیل با دولت بایدن بر سر تلافی موشک‌پرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علنی شده است.

- چند مقام آمریکایی گفته‌اند اسرائیل در مورد جزئیات و ابعاد حملات احتمالی به جمهوری اسلامی به واشنگتن اطلاعاتی نمی‌دهد.
-احتمالاً نگرانی از درز اطلاعات سرّی در مورد گزینه‌های اسرائیل، عامل مهم دیگریست که بنیامین نتانیاهو را مجاب کرده تا نسبت به سیاست‌های کاخ سفید برای کمک به بقای رژیم ایران نگران باشد.


- به گفته چندین مقام آمریکایی، لوید آوستین وزیر دفاع آمریکا از اینکه اسرائیل به ایالات متحده اطلاع نداد که قصد دارد نصرالله را هدف قرار دهد، ناامید و عصبانی بود. در ماه‌های اخیر، گالانت و آوستین چندین بار در هفته صحبت کرده‌اند، اما گالانت چیزی از عملیات علیه نصرالله به آوستین نگفته بود.

:::

جمهوری اسلامی ممکن است به اهدافی فراتر از سایت های نظامی اسرائیل حمله کند

یورونیوز - ابراهیم رضایی، نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که ایران ممکن است سایت‌هایی «فراتر» از مواضع نظامی اسرائیل را هدف قرار دهد.

او هشدار داد: «در حمله اخیرمان به اسرائیل، ما فقط مکان‌های نظامی را هدف قرار دادیم. اهداف دیگری نیز وجود دارد که می‌توانیم آنها را هدف قرار دهیم و توانایی انجام این کار را داریم.»

او با اشاره به اینکه حمله به منافع ایران در کشورهای دیگر، مانند حمله آوریل گذشته به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق نیز حمله به خاک ایران تلقی خواهد شد، افزود: «پاسخ ما قوی و سخت خواهد بود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy