Thursday, Oct 10, 2024

صفحه نخست » اسکای نیوز عربی: قاآنی زیر بازجویی سکته کرده است

qaani2.jpgایندیپندنت فارسی - اسکای‌نیوز عربی در خبری اختصاصی به نقل از منابعش نوشته است که اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی حین بازجویی دچار حمله قلبی شده است.

اسکای‌نیوز عربی می‌گوید که قاآنی به دلیل احتمال نفوذ یا هک وسایل ارتباطی‌اش و احتمال جاسوسی رئیس‌دفترش برای اسرائیل تحت بازجویی قرار گرفته بود. از زمان کشته شدن حسن نصرالله تصویری از اسماعیل قاآنی در مراسم‌هایی که در ایران برگزار شد، منتشر نشده است.

بابک تقوایی در توییتر: نه تنها قاآنی، بلکه حداقل ۱۲ فرمانده دیگر نیروی قدس سپاه پاسداران به دلیل احتمال همکاری با موساد در حال حاضر تحت بازجویی هستند:

tweet.jpgپیش از انتشار این گزارش در اسکای‌نیوز عربی، وبسایت میدل‌ایست آی هم به نقل از ۱۰ منبع در ایران و حزب‌الله لبنان نوشته بود که فرمانده سپاه قدس تحت بازجویی است. همچنین این گمانه وجود دارد که قاآنی در جلسه با هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله حضور داشته است و در بمباران پنج‌شنبه گذشته ضاحیه بیروت کشته شده است. میدل‌ایست آی به نقل از منابعش نوشته است که جلسه هفته گذشته صفی‌الدین در ضاحیه قرار بود در حضور قاآنی برگزار شود. البته این رسانه می‌گوید قاآنی چند دقیقه پیش از هدف گرفته شدن پناهگاه حزب‌الله به اعضای جلسه خبر داده است که قادر به حضور در آن مکان نیست.

انتشار خبرهای ضدونقیض در مورد سرنوشت فرمانده سپاه قدس این گمانه را ایجاد کرده است که قاآنی به همراه هاشم صفی‌الدین در حمله هفته گذشته اسرائیل به ضاحیه کشته شده است و مقام‌ها در تهران برای کنترل تنش با اسرائیل و نگرانی از عواقب حمله موشکی دیگر به این کشور در انتقام کشته شدن قاآنی، خبر مرگ او را پنهان نگاه داشته‌اند.

‌ نگرانی در میان مقام‌های جمهوری اسلامی در مورد سطح نفوذ اسرائیل به اطلاعات به کلی سری پس از ترور حسن نصرالله افزایش یافته است. در این رابطه دو منبع نزدیک به حزب‌الله و منابع عراقی به میدل ایست آی گفتند که نصرالله هم شب قبل از کشته‌شدنش در خارج از حومه جنوبی بیروت بود، اما به منطقه بازگشت تا با عباس نیلفروشان، معاون فرمانده کل سپاه پاسداران و چند تن از رهبران حزب در اتاق عملیات مستحکم معمولشان ملاقات کند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

این منابع در مورد لو رفتن مکان جلسه حسن نصرالله هم اطلاعاتی به میدل‌ایست آی داده‌اند. به گفته این منابع، نیلفروشان که ساعتی پیش از عملیات کشتن نصرالله از تهران به بیروت پرواز کرده بود، مستقیماً از هواپیما به اتاق عملیات حزب‌الله در ضاحیه منتقل شد. او قبل از نصرالله به آن مکان رسید. این منابع گفتند که حمله‌ای که جلسه را هدف قرار داد، اندکی پس از ورود نصرالله به اتاق صورت گرفت. همین منابع حضور قاآنی در جلسه دو روز بعد از کشته شدن نصرالله با جانشین احتمالی او را تأیید کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند قاآنی اندکی قبل از شروع جلسه عذرخواهی کرد و از حضور در آن انصراف داد. اسرائیل محل برگزاری این نشست را با حمله‌ای بزرگ‌تر و شدیدتر از حمله‌ای که نصرالله را کشت، هدف قرار داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy