Friday, Oct 11, 2024

صفحه نخست » سخنرانی پزشکیان در دانشگاه تهران به تنش کشیده شد

pez.jpgرئیس‌جمهوری ایران که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران حضور یافته بود بارها مجبور شد که به دلیل اعتراض‌ها در سالن سخنان خود را قطع کند

یورونیوز - به گزارش رسانه‌های ایران یکی از دانشجویان حاضر در جلسه در ابتدای سخنرانی مسعود پزشکیان اعتراض کرد که چرا فرصتی به دانشجویان برای بیان نظراتشان داده نشده است.

مسعود پزشکیان خطاب به معترضان گفت: «دانشجو که شلوغ نمی‌کند، بگذارید من حرفم را بزنم تا ببینیم در ادامه چه می‌شود. اگر می‌خواهید جلسه را بهم بزنید من کلا بروم.»

در نهایت مسعود پزشکیان از دانشجویان معترض خواست یک نفر را به عنوان نماینده معرفی کنند تا از طرف آنها پشت تریبون بیاید. رئیس‌جمهوری ایران به این ترتیب از پشت تریبون پایین آمد تا سخنان دانشجوی معترض از بسیج دانشجویی را بشنود.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

پس از اظهارات این معترض که خواستار حضور مسعود پزشکیان در مراسم روز ۱۶ آذر در دانشگاه شد رئیس‌جمهوری ایران بار دیگر پشت تریبون رفت تا سخنرانی کند اما دقایقی بعد بار دیگر این جلسه با اعتراض یکی از حضار به تنش کشیده شد.

مسعود پزشکیان که در جریان کارزارهای انتخاباتی خود بارها به موضوع اخراج‌های گسترده استادان و دانشجویان به دلایل سیاسی اشاره کرده بود، در سخنرانی‌اش در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها اشاره‌ای به این موضوع نکرد

مسعود پزشکیان این بار ضمن انتقاد از فرد معترض که ظاهرا از کارمندان دانشگاه بود اظهار داشت: «شمایی که نمی‌توانید نظم را مراعات کنید، یعنی ما هنوز به این فهم و آگاهی نرسیدیم که در چارچوب برنامه رعایت کنیم. یک جلسه بگذارید کارمندان تا حرف هایشان را بزنند. هم جلسه را به هم زدی و هم داد می زنی. بنشینید تا من حرفم را بزنم.»

وی اظهار داشت: «کارمندان دانشگاه اگر حرف دارند، برایشان جلسه بگذارند و با هم حرف بزنیم.»

رئیس‌جمهوری ایران که سخنانش بارها با اعتراض برخی از حاضران قطع شد خطاب به یکی از منتقدان گفت: «تو که جرات می‌کنی از وسط حرف من جلسه را به هم بزنی همین کافی است که حرف بزنی.»

مسعود پزشکیان در بخشی از سخنانش هم گفت: «برای چی باید دعوا کنیم؟ چپ یا راست، مذهبی یا غیرمذهبی حرف درست بیاورند تا ما بپذیریم.»

او در بخشی از سخنرانی خود گفت: «من آدمی بودم که من را داشتند حذف می‌کردند، من‌ها را دارند حذف می‌کنند در حالی که همین من‌ها می‌توانند انقلابی به پا کنند.»

سخنرانی مسعود پزشکیان در دانشگاه تهران به طور زنده از شبکه خبر در ایران پخش می‌شد.

بسیاری از دانشگاه‌های ایران دو سال پیش در بحبوحه اعتراض‌ها و جنبش «زن زندگی آزادی» صحنه اعتراض تند دانشجویان به سیاست‌ها و شخصیت‌های جمهوری اسلامی به ویژه علی خامنه‌ای، رهبر ایران بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy