Tuesday, Oct 15, 2024

صفحه نخست » نتانیاهو خواهان حمله شدید به جمهوری اسلامی با نتیجه "سال ها امنیت" برای اسرائیل شد

ntb.jpgایندیپندنت فارسی - رسانه‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه، ۲۴ مهرماه گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جلسه روز دوشنبه با رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفته است که خواهان «حمله شدید» علیه جمهوری اسلامی ایران است که «امنیت تل‌آویو را برای سال‌ها تضمین کند»

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که اسرائیل «به‌زودی» به حمله موشکی دو هفته پیش جمهوری اسلامی، پاسخ خواهد داد. گالانت تاکید کرد که: «این پاسخ دقیق و مرگبار خواهد بود.»

کان نیوز به نقل از مقام ارشد اسرائیلی: اهداف حمله مشخص شده‌اند، حالا مساله زمان است

شبکه خبری کان نیوز اسرائیل گزارش داده مقامات این کشور تصمیم گرفته‌اند به چه اهدافی در ایران حمله کنند. بر اساس گزارش سلیمان مسوده، خبرنگار ارشد دیپلماتیک این شبکه، یک مقام ارشد اسرائیلی در گفتگو با او تائید کرده که «اهداف حمله مشخص شده‌اند و حالا فقط مساله زمان حمله است.»

نتانیاهو به بایدن: اسرائیل تا پیش از انتخابات امریکا به جمهوری اسلامی حمله می‌کند

به نوشتۀ "واشنگتن‌پست" بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به رئیس جمهوری آمریکا، جو بایدن، گفته است که در پاسخ به حملۀ موشکی حکومت ایران، تأسیسات نظامی این کشور را هدف قرار خواهد داد و از حمله به تأسیسات اتمی و نفتی جمهوری اسلامی خودداری خواهد کرد. همین منبع افزوده است که اسرائیل، پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر آینده، یعنی کمتر از سه هفتۀ دیگر به حملۀ موشکی ایران پاسخ خواهد داد

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

در اظهاراتی جداگانه، وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، گفت که پاسخ اسرائیل به حملۀ موشکی ایران دقیق و کُشنده خواهد بود. او تصریح کرد که این پاسخ به زودی داده خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو یک روز پس از حملۀ خونین پهپادی حزب الله به اسرائیل گفته است که این کشور به حملات بی رحمانۀ خود به حزب‌الله ادامه می‌دهد. ارتش اسرائیل اعلام کرد که در بیست و چهار ساعت گذشته دویست موضع حزب‌الله را بمباران کرده است.

"واشنگتن پست" در عین حال به نقل از یکی از منابع خود افزوده است که اسرائیل "کالیبر" پاسخ خود را به حملۀ موشکی ایران طوری تنظیم خواهد کرد که معنای دخالت سیاسی در امور این کشور ندهد. به نوشتۀ "واشنگتن‌پست" نتانیاهو در گفتگوی تلفنی خود با جو بایدن موضعی میانه روانه‌تر از پیش داشته است و به همین دلیل بایدن با ارسال سامانۀ قدرتمند دفاع ضدموشکی به اسرائیل موافقت کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در پی گفتگوی تلفنی با جو بایدن، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور نظرات آمریکا را مورد ملاحظه قرار می دهد، اما، در تصمیم‌گیری خود دربارۀ پاسخش به حملۀ موشکی ایران منافع ملی اسرائیل را در نظر می گیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy