Thursday, Oct 17, 2024

صفحه نخست » مهدی نصیری: جنگ طلب کیست؟

01_nsri_3.jpgمهدی نصیری - جنگ طلب کیست؟

این روزها در باره جنگ و جنگ طلبی و جنگ طلبان گفتگوهای داغی در جریان است اما مهمترین وجه این گفتگوها آنست که مدافعان جمهوری اسلامی که بزرگترین جنگ سالار چهار دهه و نیم اخیر در منطقه بوده و روزی نبوده که شعار مرگ گویی و جنگ جویی اش متوقف شده باشد، عده ای را متهم به جنگ طلبی می کنند.‌

اساسا یکی از آرمانهای انقلاب ۵۷ شعله ور کردن جهادی مقدس از مبدء ام القرای ادعایی علیه بخش اعظم جهان بوده است. به این سخنان آیت الله خامنه ای در نماز جمعه تهران در ۴ مهر ماه ۱۳۵۹ بنگرید:

"برادران مسلمان! بدانید که همه‌ی ما ملت ایران سربازان و رزمندگان این جنگ جهانی بزرگ خواهیم بود. در این جنگ ما به این قانع نیستیم که صدام خائن خسارت جنگی به ما بپردازد و عقب بنشیند ....این جنگ برای ما یک جنگ مقدس و مبارک است. دشمن خیال کرد ما را با کشاندن به این جنگ نابود خواهد کرد، اما همچنانی که پس از جنگ خندق، کفار متلاشی و متفرق و نابود شدند و سلسله‌ی تهاجمات اسلامی تا سالیان درازی دنیا را تکان داد، این جنگ خندق هم ما را وارد دُور پایان‌ناپذیر فتوحات جهانی خواهد کرد."

طرفداران نظام جنگ سالار به شدت از قباحت و شناعت "مداخله خارجیان و اجانب در ایران" سخن میگویند اما یادشان میرود که جمهوری اسلامی ۶ ارتش منطقه ای با میلیاردها دلار هزینه از جیب ملت ایران برای مداخلاتش در برخی کشورهای منطقه تاسیس کرده که البته امروز ۳ ارتش منطقه ای شامل حماس و جهاد اسلامی و حزب الله در روند هزیمت و اضمحلال قرار گرفته و میلیاردها دلار سرمایه مردم مظلوم ایران دود هوا شده است.

و نیز فراموش میکنند که اساسا آرمان رهایی قدس یک پروژه مداخله جویانه نظامی اجنبی به نام جمهوری اسلامی در سرزمینی دیگر به نام فلسطین و اسراییل است.

و نیز از مداخله جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور خارجی و اجنبی در سوریه برای حفظ یک دیکتاتور به بهای مشارکت در ریختن خون هزاران مسلمان سوری سخنی نمیگویند.

مدافعان نظام جنگ سالار، صاحب این قلم را متهم به جنگ طلبی برای اسقاط نظام میکنند در حالیکه علاوه بر وجود دهها دلیل بر نفی هر گونه جنگ و خونریزی و ویرانگری، مهمترین دلیل مخالفت با چنین جنگی، احتمال از دست رفتن فرصت عبوری مدنی و کاملا خودجوش ازنظام کنونی با جایگزینی عبوری با مداخله خارجی است که هر چند ممکن است در شرایطی خاص و بحرانی، موجه جلوه کند اما در شأن ملت بزرگ وآزادیخواه ایران نیست.

شایسته است افتخار وقوع جنبشی ملی جهت استقرار نظامی دموکراتیک و سکولار به جای حکومت ایدئولوژیک جیم الف منحصرا به نام ملت ایران ثبت شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy