Friday, Oct 25, 2024

صفحه نخست » فرناز فصیحی: جمهوری اسلامی برای جنگ با اسرائیل آماده می شود، مگر اینکه...

fasihi.jpgنیویورک تایمز: اگر حمله اسرائیل به پایگاه‌های نظامی محدود شود، شاید ایران ادامه ندهد

فرناز فصیحی در گزارش خود در نیویورک تایمز نوشت، ایران همزمان که برای حمله تلافی‌جویانه اسرائیل آماده می‌شود در حال آماده‌سازی چندین طرح نظامی برای پاسخ به حمله احتمالی اسرائیل است.

ایران اینترنشنال - بنا بر این گزارش، مقامات ایران به نیروهای مسلح دستور داده‌اند برای جنگ آماده باشند، اما با توجه به این‌که شاهد نابودی متحدان خود در لبنان و غزه هستند همچنین از آن‌ها خواسته‌اند تلاش کنند از وقوع جنگ جلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش که به نقل از چهار مقام ناشناس ایرانی تهیه شده، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به سپاه و ارتش دستور داده تا چندین برنامه نظامی برای پاسخ به حمله اسرائیل آماده کند.

مقاماتی که با نیویورک تایمز گفتگو کرده‌اند، تاکید کرده‌اند گستردگی هرگونه واکنش ایران، به شدت حملات اسرائیل به ایران بستگی دارد.

آن‌ها گفته‌اند اگر حملات اسرائیل، که به عنوان پاسخ به شلیک موشک‌های ایران در اوایل ماه جاری در نظر گرفته می‌شود، خسارات گسترده به بار آورد و تلفات بالایی وارد کند، ایران تلافی خواهد کرد، اما اگر اسرائیل حملات خود را به چند پایگاه نظامی و انبارهای موشک و پهپاد محدود کند، ممکن است ایران واکنشی نشان ندهد.

نیویورک تایمز می‌گوید این مقامات همچنین گفته‌اند خامنه‌ای تاکید کرده است که پاسخ این به حمله اسرائیل قطعی خواهد بود اگر اسرائیل به زیرساخت‌های نفتی و انرژی یا تاسیسات هسته‌ای حمله کند، یا مقامات ارشد ایران را مورد هدف قرار دهد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

این مقامات، از جمله دو مقام سپاه پاسداران به نیویورک تایمز گفته‌اند اگر حمله اسرائیل به ایران، خسارت‌های جدی به بار بیاورد، پاسخ‌های مورد نظر ایران شامل شلیک تا هزار موشک بالستیک، تشدید حملات گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی ایران در منطقه و مختل کردن جریان تامین انرژی جهانی و حمل و نقل از طریق خلیج فارس و تنگه هرمز است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy