Friday, Oct 25, 2024

صفحه نخست » امام جمعه کازرون ترور شد

kazeroon.jpgتکمیلی:

کشته شدن امام جمعه کازرون بر اثر «سوءقصد» تائید شد

رسانه‌های ایران شامگاه جمعه گزارش دادند که محمد صباحی، امام جمعه کازرون در بیمارستان درگذشت.

پیشتر رییس بیمارستان نمازی شیراز ادعا کرده بود که امام جمعه مجروح کازرون به اتاق عمل منتقل شده است

:::

- سومین سوءقصد به امامان جمعه‌ در کازرون؛ تشدید نفرت عمومی از روحانیون

- از آغاز خیزش سراسری ۱۴۰۱، بیش از ۱۰ مورد حمله فیزیکی و مرگ‌آفرین به امامان جمعه و روحانیون منصوب علی خامنه‌ای در شهرهای مختلف ایران گزارش شده است

ظهر امروز پس از برپایی نماز جمعه در کازرون، فردی به سمت محمد صباحی، امام جمعه این شهر تیراندازی کرد. به گزارش رسانه‌ها در ایران، امام جمعه کازرون پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

یک کانال تلگرامی نزدیک به سپاه پاسداران ضمن اعلام این خبر، ضارب را "جانباز و اهل روستاهای اطراف کازرون" دانست و افزود: «براساس گفته‌های مردم منطقه، ضارب به‌خاطر عملی‌نشدن مطالباتش اقدام به ترور امام جمعه کازرون کرده است.»

هویت ضارب به طور مشخص اعلام نشده است اما به گفته فرماندار کازرون، با انگیزه شخصی اقدام به این تیراندازی کرده است.

امام جمعه پیشین کازرون نیز در سال ۱۳۹۸ در جلوی منزلش با چاقو به قتل رسید.

:::

امام‌جمعه‌هایی که در کازرون کشته شدند

اگر صباحی در پی این سوء قصد جان خود را از دست بدهد، سومین امام‌جمعه در شهر کازرون خواهد بود که طی سال‌های پس از انقلاب ۵۷ در این شهر کشته می‌شود.

محمد خرسند، امام‌جمعه پیشین کازرون در روز چهارشنبه هشت خرداد ۱۳۹۸ به قتل رسید. او پس از شرکت در مراسم احیای شب‌های قدر و هنگام بازگشت به منزل خود از سوی فردی با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و جان باخت. قاتل محمد خرسند از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت شد و پرونده او به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.

دادگاه این پرونده پس از پایان جلسه اول برای ضارب این پروند حمید رضا درخشنده حکم اعدام صادر کرد و برخلاف رویه عادی بررسی چنین پرونده‌هایی در قوه قضاییه ایران، این حکم در مدت کمتر از دو ماه در دیوان عالی کشور تایید و اجرا شده است.

در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۶۰ عبدالرحیم (رحمان) دانشجو، امام جمعه وقت کازرون هنگام بازگشت از نماز مغرب و عشاء نزدیک منزلش به دست دو موتور سوار هدف سه گلوله قرار گرفت و به قتل رسید. منابع جمهوری اسلامی این قتل را به اعضای سازمان مجاهدین خلق نسبت داده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy