Saturday, Oct 26, 2024

صفحه نخست » گزارشها از موج دوم و سوم حملات اسراییل به ایران

secondwave.jpg

تکمیلی:

رادیو و تلویزیون سراسری اسرائیل اعلام کرد حمله‌های اسرائیل به ایران پس از سه مرحله به پایان رسید. دو مقام اسرائیلی به نیویورک تایمز گفتند که حمله اسرائیل به ایران در حدود ساعت ۵ صبح پس از حمله به حدود ۲۰ سایت به پایان رسید.

خبرنگار آکسیوس: مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند اسرائیل سه دور حمله علیه ایران انجام داده است. موج اول بر سیستم پدافند هوایی ایران متمرکز بود. دور دوم و سوم حمله‌های اسرائیل بر پایگاه‌های موشکی و پهپادی ایران و سایت‌های تولید این سلاح‌ها متمرکز بودند.

کانال ۱۱ اسرائیل گزارش داد موج دوم حملات به جمهوری اسلامی در حال حاضر در حال انجام است. همزمان شهروندان زیادی از شنیدن صداهای بلند انفجار و شلیک ممتد پدافند هوایی خبر می‌دهند.

موج‌های حملات اسرائیل در ایران شامل تعداد زیادی از اماکن نظامی، از جمله مراکز مرتبط با صنعت موشکی جمهوری اسلامی بوده است
در این عملیات ده‌ها جنگنده، تانکرهای سوخت‌رسان و هواپیماهای شناسایی که حدود ۱۵۰۰ کیلومتر پرواز کردند، شرکت داشتند. نیروی هوایی اسرائیل در هفته‌های اخیر تمرین‌های متعددی برای حملات طولانی‌مدت انجام داده بود که شامل پرواز چندین گروه هواپیما و سوخت‌گیری در مسیر بود.
بر اساس دستورالعمل، هواپیماهای جنگنده در حمله به ایران به انواع مختلفی از مهمات مسلح شده بودند. برخی از آن‌ها بمب‌ و برخی دیگر موشک‌های رهگیر برای محافظت از هواپیماها در هوا و امکان انجام نبردهای هوایی حمل کردند. تعداد زیادی از اسکادران‌ها با انواع مختلف جنگنده‌ها از جمله اف۳۵، اف۱۶ و اف۱۵ در این عملیات شرکت داشتند.

:::

اخبار تائید نشده ازشنیده شدن صدای انفجار در شهرهای آبادان، بندرعباس، قروه و شیراز

ستون دود در پادگان هوافضای وزارت دفاع در خجیر، انتهای بابایی دیده میشود - تهران

هشدار سپاه: ارسال تصاویر و اخبار مرتبط با حمله اسرائیل به رسانه‌های خارجی جرم است

مرکز «بررسی جرائم سازمان‌یافته» سپاه پاسداران، موسوم به «گرداب» اعلام کرد که ارسال هرگونه تصویر یا خبر به رسانه‌های خارجی مخالف و مرتبط با اسرائیل جرم محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت. این مرکز تاکید کرده که هر فرد یا گروهی که با دشمنان خارجی علیه جمهوری اسلامی همکاری کند، به یک تا ۱۰ سال حبس محکوم می‌شود. براین اساس، سپاه پاسداران می‌خواهد تصاویر و اخبار مربوط به حملات اسرائیل تنها از کانال‌های رسمی و کنترل‌شده منتشر شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy