Saturday, Oct 26, 2024

صفحه نخست » قربانیان جنون نایب امام زمان و غلامان ریز و درشتش

arnz.jpgبیروت ویران میشود اما زمزمه ققنوس را میشنوم

بعد از سرمار و افعی، نوبت سراژدها فرا میرسد

شبکه مالی مافیای حزب الله نابود میشود

علیرضا نوری زاده - ایندیپندنت فارسی

تصویري از جبالیا از فراز ساختماهائی که ویرانی را از درون و بیرون فریاد میزدم تمام روزم را به درد و رنج پیوند میدهد.صف اوارگان را میبینم زن و مرد پیر و جوان و کودک میروند و خانه را به بمبهای اسرائیلی می سپارند .آنسو در بیروت در ضاحیه ساختمانی ده طبقه فرو میریزد آوارگان جنوب پیاپی به سوی سرنوشتی نامبارک روانند. روزی در عیتانی، همه ی جوانیم در بیروت آواز و زیبائی ، از دیده ام پنهان میشد .حقیقت جنگ سیلی سنگینی بود که اگر ذره ای دلت با بیروت بود ، پیاپی بر چهره ات میخورد. اگر بیروت را پیش از رسیدن نکبت ولایت جهل و جور و فساد میشناختی ، گریه امانت را میبرید. راستی را چرا رژیمی توهم زده و بیمار باید بتواند لبنان را به گروگان گیرد و جان و جهانش را به آتش کشد؟ آقا موسی (صدر) با کمک پادشاه فقید و مرحوم اسدالله علم ، جنوب را رنگ زندگی بخشیده بود و ضاحیه بیغوله تروریستها نبود . رباب خانم خواهرآقا موسی، دختران شیعه را آموزش میداد و مهندس مصطفی چمران آموزشگاه فنی صور را اداره میکرد.

شیعه با امام موسی صدر جان گرفته بود. دهها دانشجوی شیعه با بورس تحصیلی بنیاد پهلوی در لبنان و مصر و ایران و اروپا درس میخواندند. نماینده دستگاه اطلاعات در سفارت ایران ، نویسنده ای فرزانه بود که سالها بعد "خیام و آن دروغ دل آویزش " دل و دین از بسیاری از ما ربود. آنروزها از آدمخواران سپاه و امنیت خانه سید علی أقا خبری نبود وکتر محمدی رئیس دانشکده اللهیات در سالهای اعتبار ایران در لبنان رایزن فرهنگی بود و در دانشگاه بیروت زبان و ادبیات فارسی را تدریس میکرد. حزب رزکاری کرد با حضور رهبرش "جمیل محو" نوروز را در سینما کلیمانصو بیروت جشن میگرفت و جشنهای سفارت با حضور سرشناس ترین هنرمندان از جمله گوگوش که تصویرش روی جلد مجله الحوادث را پوشانده بود ؛ محور داغترین تجلیلها از ایران و هنرمندانش بود. فیروز همه ساله در فستیوال بعلبک آواز عشق را بر فراز شرق تا بیروت و صیدا و طرابلس پرواز میداد.

بعد از ظهور فتنه خمینی در سرزمین ما ، جنگهای داخلی در دومین مرحله لبنان را به آتش کشید اما سعودیها بداد رسیدند مردان جنگی را در طائف ، جمع کردند و هرکدام را خلعتی و کیسه ای دادند تا با بیعت با حسابدار جنوبی لبنان رفیق حریری که سالیان دراز در سعودی کار میکرد و شرکت ساختمانی عظیمی برپا کرده بود ، دوباره وطن را با شانه های خود ستون زنند. بیروت دوباره ساخته شد سولیدر ، نیورکی را در ابعادی کوچکتر ؛ به نمایش گذاشته بود.لبنانی ها به آشتی ملی رسیدند اما امام موسی صدری دیگر در کار نبود که شیعیان را در مسیر سازندگی و پایندگی رهبری کند . در پایان سال 1978 قذافی به اشاره راویان نکبت مثل جلال فارسی ربوده شده بود رئیس جنبش امل و پارلمان لبنان ؛ دوست عزیز امام موسی حسین الحسینی را سفارت خمینی و حزب الشیطانش کنار زدند و نبیه بری آمد تا دست در دست حسن نصرالله بگذارد. لبنان را ربودند و پشت قباله عقد نکاح با نایب امام زمان کردند. شرح این قصه جانسوز را بارها گفته ام و نیازی به تکرارش نیست. حریری از میان برداشته شد تا لبنانی ؛ دیگر بانگ ققنوس وطن را که از خاکسترش بر میخاست نشنود .حزب الله با میلونهای اهدائی ولی فقیه لبنان را ربود . اما در ویرانه های بیروت و جنوب اینبار بانگ شکستن زنجیر های اسارت را میشنویم.

روزگار در خون و ویرانی و آوارگی در لبنان دیگر میشود. حالا جبران باسیل داماد میشل عون و متحد حسن نصرالله در جبهه مسیحیان که به امید جلوس بر کرسی ریاست بعد از کنار رفتن میشل عون در اوج بدنامی و نوکری دمشق ، دست در دستهای خونی نصرالله و بشارالأسد گذاشت ؛ زبان به انتقاد از حزب الله و رهبرانش گشوده و آشکار میکند که سکه قلب ولایت فقیه و حزب اللهش دیگر در بین مردم حتی سرسپردگان حزب الله خریداری ندارد و باسیل هم به امید بخشش ، ارباب سابق را میکوبد. باید دوباره نظری به واقعیتهائی بیندازم که نتنیاهو به فلسطین و لبنان تحمیل کرده است .

خامنه ای یکهفته پیش از فاجعه 7 أکتبر 2023 شماری از سران حماس و جهاد اسلامی را به حضور پذیرفت .هدف برهم ریختن طرح بزرگ آشتی فرزندان ابراهیم ، و جلوگیری از برقراری رابطه بین سعودی و اسرائیل بود (بعد از امارات و بحرین و مغرب بصورت علنی و قطر و سلطان نشین عمان به شکل نیمه علنی ) ؛ البته با پذیرش شروط سعودی دربرپائی فلسطین آزاد با پایتختی بیت المقدس شرقی و عقد پیمان دفاعی امنیتی ریاض و واشنگتن ، در سال 2024 به عنوان مهمترین شرط ریاض برای به رسمیت شناختن دولت ستاره داود از سول آمریکا عملا پذیرفته شده بود.

کلید تنفیذ طرحی که سه سال حماس و حزب الله و این أخریها لنگ به کمر بستگان حوثی با دهانهای پر از مخدر "قات" و نوکران عراقی سید علی ، زیر نظر سپاه و حزب الله روی أن کارکرده بودند ، بدست ولی فقیه زده شد. به قول عربها قامت القیامة (قیامت به پا شد) از أن پس سرعت حوادث شمارش زمان را غیر ممکن کرد. غزه ای که با ملیارد ها دلار قطری ها ، غرب و ثروتمندان فلسطینی ساخته شده بود ویران شد. دیگر غروب غزه زیرآواز ماهیگیرانی که با صیدشان از دریا بازمیگشتند ، پرواز امید را تجربه نکرد. شعرخوانی فادی و نوال و فدوی و کمال و سعید در هنرستان فرهنگ و هنر ، خان یونس برای همیشه تعطیل شد و سینماهای غزه ، تبدیل به درمانگاههای موقت شدند. هربار با رهبر فلسطینی ها محمود عباس (ابومازن) در این ماهها و هفته ها گفتگو کردم اشکهایش را مجال بازایستادن نبود او خامنه ای و ابوهای جنون زده خماس را لعنت میفرستد. به گفته مشاور ارشدش نبیل ابوردینه رئیس دولت خود مختار چشم انتظار به اهتزاز در آوردن پرچم فلسطین مستقل بر فراز اقصا بود ؛ حالا اما جنازه ها را میشمرد و برای از دست شد غزه اشک میریزد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

اسرائیل در جستجوی سرمار؛ غزه را خاکستر کرد. چهل و چهار هزار نفر به قتل رسیدند که حداقل 80 در صدشان نه عضو حماس بودند و نه بر جنایت سنوارها ؛ مهر تأیید میزدند. سیل آوارگان با بادیه و بقچه ای در دست ، کودکانی که برادر و خواهر کوچکتر خود را در دستهای ظریف و نازنینشان به ناکجا آباد میبردند ؛ بی احساس ترین آدمها را به گریه می اندازد اما ؛ .سید علی وحشتزده به حزب جهنمی اش در لبنان فرمان آتش میداد. برای اسرائیل فرصت طلائی پیش آمده بود که بکوبد و بروبد و سر افعی را در ضاحیه جنوبی بیروت به سنگ زند. اما زمانی که خردشدن حزب الله را مشاهده کرد استراتژی تضعیف حزب الله را به امحاء حزب الله تغییر داد. چپ و راست ؛ مرجعیون و صور و صیدا و اقلیم تفاح وضاحیه بیروت و بعلبک کوبیده شد. صدها رهبر حزب الله از فؤاد شکر تا قصیر و از حسن نصرالله تا هاشم صفی الدین خاک شدند و دست در گردن فرماندهان سپاه قدس ، به لقاءالله شتافتند. سیدعلی هنوز از مرگ سردارش زاهدی در کنسولگری اش در دمشق خونین جگر بود که پرپرشدن نیلفروشانش را آواز دادند. آنهمه توهّم به یکباره دود شد و به هوا رفت و بانگ فنی زاده نازنین در گوشمان چکید که حالا باید در برابر دائی جان ناپلئون دستار به سر؛ انگشت بچرخاند و رو به آسمان بگوید : انگاری دود شدند و به هوا رفتند.سرداران لشکر اسلام با شکمهای برآمده ، حساب های درشت در ماکائو و هنگ کنگ و صندوق قرض الحسن با شعبه های فراوان در لبنان و یمن ؛ و تجارت پرسود قرصهای روانگردان کپتاگون ، افیون و کوکائین از آمریکای لاتین تا خاورمیانه عربی ؛ وحشتزده برای نابودی اسرائیل نقشه میکشیدند. و درشتر هایشان یکان یکان در زیر آتش اسرائیل خاکستر میشدند.شبکه الجزیره که برای فلسطینیهای غزه و حزب الله خیلی سینه چاک میدهد ؛ خود در گزارشی بیش از یکسال پیش از نبرد غزه و ادامه آن تا لبنان و یمن فاش کرد ؛ "شبکه های مالی غیر قانونی حزب الله در أمریکای لاتین (مثلث برزیل پاراگوئه آرژانتین) با تجارت مواد مخدر میلیونها دلار به خزانه حزب سرازیر میکنند. اوایل دهه 1980، که اکثر مهاجران لبنانی را به منطقه مثلث لاتین آمدند ، با استفاده از موقعیت تجاری برجسته شهر های مرزی سه کشور در این منطقه با خانواده های خود ساکن شدند

یکی از این مهاجران اسعد برکات است که در دهه 1990 به این منطقه آمد و فروشگاه خود را برای فروش عمده لوازم الکترونیکی افتتاح کرد، در سال 2002 او به اتهام فرار مالیاتی دستگیر شد ، اما شوک واقعی زمانی رخ داد که وزارت خزانه داری آمریکا او را در فهرست تحریم ها قرار داد و از او به عنوان بازوی راست رهبر حزب الله حسن نصرالله در آمریکای جنوبی یاد کرد.

برکات تنها؛ نخستین حلقه در مافیای حزب الله بود . در سال 2008، نمر زعیتر به اتهام تلاش برای قاچاق کوکائین به ایالات متحده دستگیر شد و بعداً در سال 2013، برادر اسعد برکات، حمزه علی برکات، به اتهام ایجاد یک شبکه کلاهبرداری دستگیر شد." این مطلب در بخش میدان سایت الجزیره در ژوئن 2022 بطور مفصل منتشر شد."

این ماجراها و حوادث مشابه باعث بحث و جدل در مورد ماهیت رابطه در حال ظهور حزب الله و شبکه های جنایت سازمان یافته در آمریکای جنوبی در دوران پس از 11 سپتامبر شد، رابطه ای که هدف اصلی آن کسب درآمد از همه چیز بود، از کالاهای تقلبی مانند ساعت و آفتاب، لوازم الکترونیکی تقلبی و دی‌وی‌دی‌های دزدی دریایی، تجارت سیگار و قاچاق انسان و پولشویی و تجارت مواد مخدر، با هدف یافتن منابع درآمدی اضافی برای مقابله با بحران‌های مالی پی در پی حزب الله بسبب مجازاتهائی که وزارت خزانه آمریکا علیه شخصیتها و نهادهای جمهوری اسلامی برقرار کردند . برجسته ترین بازیگر غیردولتی مسلح در خاورمیانه، با ورود به جنگ سوریه و جنایاتش علیه مردم این کشور دیگر آن شبکه مقاومت پاک نهاد نبود بلکه دست در دست مافیای سپاه و ماهرالأسد برادر بشارالأسد ؛ به بزرگترین شبکه فساد ، تجارت مخدرات و فحشاء (خاصه در ماکائو ، ونکوور کانادا ؛ و بخش ترکی قبرس ) و ترور تبدیل شد.

قتل رفیق حریری و البته دهها تن دیگر از شخصیتهای لبنانی مخالف حزب الله و رژیمهای سوریه و ولایت فقیه ؛ حزب الله را در صدر فهرست بزرگترین گروههای تروریستی جهان قرار داد.

در واقع خطای خامنه ای در به میدان فرستادن حزب الله و حماقت حسن ئصرالله در اطاعت از اوامر رهبرش سید علی ، مهمترین فرصت را برای ناتنیاهو فراهم کرد تا حزب را ویران کند . همین چند روزه اسرائیل با درهم شکستن شعبه اصلی و چند شعبه فرعی صندوقهای قرض الحسن ، کمر نظام مالی حزب الله و سپاه را در لبنان خرد و خمیر کرد.

حالا نتنیاهو در صدد پرداختن به سر اژدها در تهران است .بعضی از دوستان چپ همانطور که هفته گذشته اشاره کردم با طرح یک صورت مسأله دروغ شاهزاده رضاپهلوی را متهم به حمایت از حمله اسرائیل جهت به تخت نشاندنش کردند. با ذره ای انصاف ، مشاهده مصاحبه اخیرشاهزاده با فاکس نیوز و سخنان وی در بنیاد نیکسون ، آشکار کرد که دشمنان پهلوی ها با توسل به دروغ برآنند تا به جایگاه اونزد مردم ایران آسیب برسانند. اما در این زمانه نه دروغهای ولی فقیه و فتح الفتوح قدس کسی را فریب میدهد، نه بازنشستگان بالفعل و بالقوه حزب طراز نوین قادرند حقیقت را قلب کنند. ایرانی هرگز خواستار پنجه زدن بیگانه بر چهره ایران بانو نیست. اما میتوان درک کرد که اشکی بر خاکستر شدن ولی فقیه و اهل و طایفه اش ، نخواهد ریخت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy