سه شنبه 22 مهر 1382

مديرمسوول گزارش: ضبط امكانات و تجهيزاتمان مانع انتشار ماهنامه است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
مديرمسوول ماهنامه‌ي گزارش، عودت دادن تجهيزات و امكانات ضبط شده‌ي اين نشريه را خواستار شد.
ابوالقاسم گلباف كه به تازگي آزاد شده‌ است، درباره‌ي علت توقف انتشار «گزارش» به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: متاسفانه در اثر ضبط تمامي تجهيزات موسسه‌ي گزارش، اعم از كامپيوترها و متعلقات آن، تلفن‌هاي همراه، دسته چك‌ها، صورت حساب‌ها و حواله‌ها و حتي اسناد ملكي دفتر مجله و مدارك شخصي توسط دادسرا، نزديك به 60 ميليون تومان دچار بدهي به كارمندانمان بوديم كه براي پرداخت آن مشكل پيدا كرديم و همين ضربه‌ي سنگين موجب شده فعلا نتوانيم از عهده‌ي انتشار ماهنامه برآييم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد: تا وقتي كه اعتبارات كاريمان را جبران نكنيم، نمي‌توانيم ماهنامه‌ي گزارش را منتشر كنيم. بنابراين چه در زمان بازداشت و چه پس از آن، درخواست كرده‌ام كه امكانات فني و وسايل ضبط شده را عودت دهند حتي خواستيم اگر در حافظه‌ي كامپيوترهايمان موضوع يا مطلب مشكل‌داري ديده شده آن بخش‌ها را ضبط كنند و باقي وسايل و تجهيزات را عودت دهند.
اين روزنامه‌نگار با تاكيد بر اين‌كه برخورد انجام شده با اين ماهنامه موجب پاشانده شدن وضعيت زندگي 80 خانواده شده، افزود: علي‌رغم احترامي كه براي صنف مطبوعات قائليم، خيلي تمايل داشتيم انجمن‌هاي صنفي روزنامه‌نگاران، انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، وزارت ارشاد، كميسيون حقوق بشر اسلامي، تعاوني مطبوعات و ديگران حداقل از خود حساسيت نشان دهند و مانند آن‌چه كه نسبت به بعضي از روزنامه‌نگاران اعلام مي‌كنند از ما هم حمايت مي‌كردند.
وي در ادامه گفت: دوست نداريم و نمي‌خواهيم خارجي‌ها از ما دفاع كنند بلكه تا زماني كه محكوميتم در دادگاه ثابت نشده، بهتر بود انجمن‌هاي صنفي به ديد يك روزنامه‌نگار به ما نگاه مي‌كردند.
مديرمسوول ماهنامه‌ي گزارش هم‌چنين با يادآوري اين‌كه به خاطر حضور چند ماهه‌اش در زندان از وضعيت و فضاي سياسي كشور چندان اطلاعي ندارد، راجع به نقش رسانه‌ها و مطبوعات در انتخابات جاري گفت: به نظر مي‌رسد گروه‌هاي سياسي به خاطر پافشاري بر مواضعشان خواسته و ناخواسته بر اعمال خود پافشاري كرده و براي خود دفاعياتي دارند لذا طبق تجربه‌ي ساليان قبل، مطبوعات در يك گروه خاص قرار مي‌گيرند و نسبت به رد صلاحيت‌ها و طرح اشخاص مختلف نظر مي‌دهند. گروه مقابل نيز با تفكر اعتقادي خود كار خود را خواهد كرد.
گلباف تاكيد كرد: وقتي عالي‌ترين مقام كشور از ضرورت بانشاط بودن فضاي انتخابات براي حضور مردم سخن گفته‌اند، واضح است كه بايد سعي كرد براي حضور و مشاركت مردم زمينه را فراهم كرد يعني بايد به دنبال آن بود كه فضاي انتخابات به سمت مثبتي برود تا مردم به سمت راي دادن و بيعت مجدد بروند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/284

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مديرمسوول گزارش: ضبط امكانات و تجهيزاتمان مانع انتشار ماهنامه است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016