جمعه 7 آذر 1382

کنسرت سيما بينا در پاريس به نفع پروژه " افغانستان: يک کتاب برای هر کودک"

"انجمن آسیای آزاد"(OpenAsia) با همکاری تئاتر " سولِی "
برگزار می کنند:

سیما بینا
بانوی آواز خراسان

در کنسرتی به نفع پروژه ی " افغانستان: یک کتاب برای هر کودک"
سه شنبه 9 دسامبر 2003
ساعت هشت بعد از ظهر
تئاتر" سولِی"Soleil- Cartoucherie

سیما بینا، بانوی آواز خراسان و تمامی ایران، آوازهای کهن سرزمین مولودش را در تئاتر سولِی و در جهت حرکت " افغانستان: یک کتاب برای هر کودک"، به همت انجمن آسیای آزاد، بر صحنه می آورد. تمامی درآمد این برنامه صرف پروژه ی مورد اشاره خواهد شد. بلیت های این کنسرت، از امروز درمحل تئاتر سولِی، به شرح زیر قابل تهیه اند:
· بلیت همت عالی به قیمت 25 اُرو به بالا
· بلیت عادی به مبلغ 20 اُرو
· بلیت شامل تخفیف به مبلغ 15 اُرو
· ورود کودکان زیر دوازده سال رایگان است.
مدعوین، از ساعت نوزده به بعد، با اغذیه ی افغانی پذیرایی خواهند شد.( هزینه غذا جدا از بهای بلیت می باشد).


سیما بینا یکی از نامدارترین چهره های زن در آواز سنتی ایران است. او در واقع مردم شناسی است که سال ها ی بسیاری از عمرش را صرف تهیه ی "رپرتوار کلاسیک موسیقی" این منطقه کرده است: منطقه ای مرزی میان ایران، افغانستان و ترکمنستان. او که به زبان فارسی و در عین حال ترکی و کردی آواز می خواند، سنت موسیقی فولکلوریکی را زنده نگاه داشته ،ضمن ستایش از طبیعت و عشق ،غربت، دلتنگی وگذر زمان را تداعی می کند. سفر او به فرانسه استثنایی است چرا که سیما بینا به ندرت به اشاعه ی هنر خویش در خارج از مرز ها ی موطنش روی می آورد.
برای انجمن آسیای آزاد که در سطح جهانی، در زمینه ی رشد جامعه ی مدنی در منطقه ی آسیای مرکزی فعالیت دارد، معادله ای بس ساده پیش رو است: هر دو اُروی اهدایی مساوی است با نشر یک کتاب . به علاوه، این انجمن در حال حاضر، در پی تهیه ی سرمایه ی لازم برای احداث یک سازمان انتشاراتی مستقل در افغانستان است.( تنها چهار هزار اُرو برای ثبت رسمی و تهیه ی وسایل اولیه ضرورت دارد). این سازمان بر آن است که به این ترتیب، در کوتاه ترین مدت، و با حد اقل هزینه به چاپ کتاب هایی برای نسل جوان افغانستان ِ ویران شده در طول سالیان استبداد طالبان، دست بزند. سازمان آسیای آزاد در سال 2003 دو مجموعه ی شعر در افغانستان به چاپ رسانده که یکی از آن ها، با عنوان "کاروان نور" به کودکان اختصاص دارد و سروده های شاعرانی ازچهل کشور،از چهار گوشه ی جهان را شامل می شود. این انجمن که در سال 1996 به وجود آمده، در حال حاضر دارای دفاتری در فرانسه، افغانستان و تاجیکستان و همچنین شبکه ای از رابطین در آسیای میانه است.


تماس جهت اطلاعات لازم:

تلفن: 0143742408
ارتباطات: مانوئل زاردینوManuel Jardinaud تلفن : 0683355640
: manuel.jardinaud@wanadoo.fr
پایگاه انترنتی : http://oainternational.free.fr
لیلیانا آدرئون ( تئاتر سولی) : Liliana Andreone – 0143746636
پست الکترونیکی: liliana@theatre-du-soleil.fr
پایگاه انترنتی: www.theatre-du-soleil.fr


زمان:

در های تئاتر راس ساعت 19 گشوده می شوند. مدعوین می توانند قبل از اجرای برنامه( در ساعت 20) و پس از پایان آن به صرف اغیه افغانی بپردازند.( هزینه ی غذا جدا از بهای بلیت است).


نشانی:


Théatre du Soleil- Cartoucherie 75012 Paris

مترو:Métro: Château de Vincennes
خروجی جلو قطار، به طرف ایستگاه اتوبوس : حرکت اولین اتوبوس به سوی تئاتر یک ساعت و پانزده دقیقه پیش از آغاز برنامه و آخرین اتوبوس ده دقیقه قبل از شروع کنسرت.

اتوبوس: خط 112 تا ایستگاه Cartoucherie

پس از مراسم، اتوبوس های متعدد برای حمل مسافران به ایستگاه مترو در محل حاضر خواهند بود.

وسیله ی نقلیه ی شخصی: از Esplanade du Château de Vincennes تابلوهای راهنما موجودند. پاکینگ در محلCartoucherie مجانی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1730

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کنسرت سيما بينا در پاريس به نفع پروژه " افغانستان: يک کتاب برای هر کودک"' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016