سه شنبه 12 آبان 1383

هشت داستان از داستان شاهنامه موسیقی می شود، سينا

تهران – خبرگزاری سینا
هشت داستان از داستان های شاهنامه را به روایت موسیقایی در آمده و در آلبومی با نام "موسیقی و شاهنامه" به صورت سی دی به بازار عرضه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سینا، گروه موسیقی "هم آوا" به سرپرستی "مهدی نامدار" در حال حاضر مشغول ضبط آلبومی به صورت کاست و سی دی بر اساس هشت داستان ازشاهنامه حکیم "ابوالقاسم فردوسی" است که از آن جمله می توان به داستان رزم رستم و افراسیاب، ازدواج رستم و تهمینه، سوگ سهراب، راز هستی، زادن زال و پرورش آن توسط سیمرغ، رایزنی کنیزکان رودابه با زال و ازدواج زال و رودابه اشاره کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتنی است که آهنگ سازی کلیه قطعات این آلبوم بر عهده خود نامدار است و تنظیم آن را "بهنام قاسم خانی" بر عهده گرفته است ،ضمن آنکه "مجید وحید" به عنوان خواننده وسودابه امانی،مهسا افشار،الهه طباطبایی و مریم شریف زاده به عنوان همخوان حضور دارند، ضمن آنکه بهنام قاسم خانی،ایرج طباطبایی،نستوه رمضانی، مجید رضا حسن پور،ذبیح الله وحید،پژمان چراغی،ابراهیم احمدی و مهدی نامدار نیز به عنوان همخوان در آن حضور دارند.
لازم به توضیح است که "هم آوا" بعد از اجرای این آلبوم جند برنامه کنسرت نیز در داخل و خارج دارد که مهم ترین آنها داستان هفت خوان رستم بر اساس هفت دستگاه موسیقی است .

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13846

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشت داستان از داستان شاهنامه موسیقی می شود، سينا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016