شنبه 3 بهمن 1383

سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رتردام، مازیار زرنگار(خبرنگار آزاد)

سی و چهارمین جشنواره بین المللی فيلم رتردام از 26 ژانویه شروع و تا 6 فوریه ادامه خواهد داشت. اين جشنواره توسط موسسه فيلم رتردام برگزار و از سوی شرکتهای De volkskrant , VPRO حمايت مالی می شود.
فيلم های امسال از ميان بيش از 2000 فيلم بلند و صدها فيلم کوتاه انتخاب شده اند و در بخشهای گوناگون: سينمای جهان - سينمای اروپا - سينمای هلند - سينمای تجربی - گنجينه هايی از ميان آرشيو - فيلم کوتاه و انيميشن ارائه می شوند.

نکته جالب توجه اين است که در بخش جهانی شش فيلم بلند ايرانی به چشم می خورد: لاک پشتها هم پرواز میکنند از بهمن قبادی که برای ارسال به اسکار 2005 از طرف ايران انتخاب شد، پنج کار عباس کیارستمی، شهر زیبا از اصغرفرهادی، دود و آینه کارفریناز جوان، بیست انگشت ازمانیا اکبری و داستان ناتمام فيلمی ساخته حسن یکتا پناه.


لاک پشتها هم پرواز میکنند اثری از بهمن قبادی

علاوه بر اين فیلم ترانزیت به زبان فارسی و دری محصول فرانسه ازبنی خوشنودی در فهرست فيلمهای جشنواره ديده می شود. اين فيلم به مسائل پناهندگان پرداخته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برنامه های ويژه ديگری در کنار نمايش فيلم تدارک ديده شده است از جمله مصاحبه مطبوعاتی روزنامه نگاران با فيلم سازان و دست اندرکاران فيلم هائی که به نمايش در می آیند با حضور تماشاچيان و علاقه مندان سينما انجام خواهد شد.

" عنوان بخش ديگری از جشنواره بین المللی فيلم رتردام است. اين بخش به معرفی صنعت فيلمسازی Cinemart" کشورهای ديگر و فيلمسازان نسل جديد می پردازد.
در روز پایانی جشنواره بین المللی فيلم رتردام ، جوايزی به فيلم های برتر تعلق می گيرد. اين فيلم ها در معتبر ترين سينماهای رتردام واقع در مرکز شهر نمايش داده می شود و بزرگترين فرصت برای تماشای فيلم های خارق العاده ای است که احتمال نمايش عمومی آنها بسيار کم است .

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17280

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رتردام، مازیار زرنگار(خبرنگار آزاد)' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016