جمعه 9 ارديبهشت 1384

شكايت پرويز پرستويي از انتشار كتابي درباره‌ خودش، علي افصحي: كتاب زندگي و سينماي پرستويي را منتشر نمي‌كنيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب

پرويز پرستويي از انتشار كتابي درباره زندگي و سينماي خودش شكايت كرد.

اين هنرپيشه سينما و تئاتر در توضيح اين موضوع و شكايت خود از كتابي تاليف علي افصحي كه قرار بود توسط انتشارات كتاب همراه در نمايشگاه كتاب امسال عرضه شود، به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: همان روز كه خبر اطلاعيه وزارت ارشاد مبني بر اينكه اگر از انتشار كتاب شكايت كنم، رسيدگي خواهند كرد، را خواندم، اعتراض خود را كتبا اعلام كردم و طبق نامه‌اي هم كه از ارشاد رسيده، آنها هم به شكايت من رسيدگي كرده و ظاهرا دستور توقيف كتاب را داده‌اند.
-----------------------------------------

علي افصحي:
زحمتي كه ما براي اين كتاب كشيديم، خيلي بالاتر از اين حرف‌هاست

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


علي افصحي ـ مؤلف كتابي درباره زندگي و سينماي پرويز پرستويي ـ در گفت‌وگويي با ايسنا توضيحاتي در زمينه مسائل حاشيه‌يي پيش‌آمده بر اين كتاب ارايه كرد.

افصحي گفت: به نشر «كتاب همراه» (ناشر كتاب) گفته‌ام كه ديگر كتاب را چاپ نكنند، همه‌ي زيانش را هم خودم پرداخت مي‌كنم. من خارج از كشور بودم و در بازگشت در جريان قرار گرفتم كه آقاي پرستويي چه برخوردي با اين قضيه داشته‌اند. در اثر اين برخورد به‌گونه‌اي منقلب شدم كه احساس كردم اگر كتاب چاپ شود، براي عرصه فرهنگ حيف است! چون زحمتي كه ما براي اين كتاب كشيده بوديم، خيلي بالاتر از اين است كه اين‌گونه نسبت به مسائل فرهنگي بي‌اعتنايي نشان دهند.

وي ادامه داد: اكيدا خواسته‌ام اين كتاب چاپ نشود و اميدوارم قراردادي كه پرستويي براي انتشار چنيني كتابي با نشر كارنامه دارد، حداقل به نفع ايشان باشد.

او ادامه داد: چون جاي كتاب‌هاي سينمايي در ميان آثار كتاب همراه خالي بود، و با تلقي و شناختي كه از پرستويي داشتم، انتظار چنين برخوردي را از وي نداشتم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

افصحي گفت: من فردي بيگانه با سينما نيستم و سالها در سينماي ايران تلاش كرده‌ام و افتخار مي‌كنم كه يكي از كارگزاران سينما هستم، انتظار داشتم وقتي اين كتاب منشر مي‌شود، از من تقدير هم بكنند.

وي ادامه داد: اميدوارم فضايي در جامعه ما ايجاد شود كه در شان فرهنگ و ادب باشد. يعني به ساحت فرهنگ و ادب احترام بگذاريم. آقاي پرستويي وقتي مي‌گويد شكايت مي‌كنم، قوانين ايران به او اجازه چنين كاري را نمي‌دهد و حتا اگر اجازه مي‌داد، بايد اجازه بدهيم همه افراد ديدگاههاي خود را مطرح كنند و بتوانند بدون ترس از شكايت و فضاسازيهاي غيرفرهنگي، ديدگاههاي خود طرح كنند.

او ادامه داد: آقاي پرستويي صبر مي‌كرد تا كتاب چاپ شود. ما فكر مي‌كرديم كه در اين كتاب مي‌توانيم او را به عنوان سمبل بازيگران بعد از انقلاب معرفي كنيم. متاسفانه من از ديدگاههاي خود برگشتم و مطمئنا در آينده درباره او مطلبي خواهم نوشت و به صورت كتبي جواب روشني خواهم داد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21764

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شكايت پرويز پرستويي از انتشار كتابي درباره‌ خودش، علي افصحي: كتاب زندگي و سينماي پرستويي را منتشر نمي‌كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016