چهارشنبه 15 تير 1384

محمد مهدي حيدريان معاون سينماي وزارت ارشاد: بايد منشور اخلاقي سينماي ايران تدوين شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


بايد منشور اخلاقي سينماي ايران تدوين شود تا ضوابط حقوقي مشخصي در بخش توليد، توزيع و نمايش داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، معاون امور سينمايي نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن بيان اين مطلب در ميزگرد يافته‌هاي پژوهشي سينما گفت: اين منشور بايد روابط و ضوابط اخلاقي حرفه‌اي درون سينمايي و برون‌ سينمايي را تحت پوشش قرار دهد.

حيدريان: با بيان اين كه عرصه‌ي پژوهش در سينما مورد غفلت واقع شده تصريح كرد: بايد برنامه و سيستمي چيده شود تا تغييرات مديريتي كمترين تاثير را در آن داشته باشد.

وي با بيان اينكه سينماي نوين بعد از انقلاب با رويكرد انديشه و توجه به سينماگران مولف شكل گرفته است اظهار داشت: مدل توزيع قدرتمند و توجه به وجوه اقتصادي فيلم قبل از توليد به علت اينكه سينماي كشور براي نمايش برخي از مفاهيم انساني هزينه‌ي مالي و اجتماعي زيادي صرف كرد ممكن است در مواردي منطق با چرخه‌ي سينماي ايران نباشد.

حيدريان با اشاره به اينكه سايه‌ي دولت بر سينما نبايد سنگيني كند تاكيد كرد: اين عرصه بايد به سمت تعادل و تعامل بخش‌هاي خصوصي و دولتي گام بردارد و به حيات طبيعي خود دست پيدا كند.

معاون سينماي وزارت ارشاد حمايتهاي دولتي را سپري حفاظتي براي سينماي ايران دانست و گفت: اين نگاه باعث مي‌شود تا مباحث تحقيقي در سينما مطرح شده و با شناخت چالش‌هاي موجود در راستاي رفع آن گام برداشته شود.

وي با اشاره به پروسه جهاني شدن يادآور شد: ويژگي‌هاي صنعتي شدن در كشورهاي مختلف تا حدودي يكسان شده و ما بايد آنها را باتوجه به ضوابط سينماي خودمان تعريف تا از تفاوت‌هاي احتمالي آن آسيب كمتري ببينيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شايان ذكر است در اين ميزگرد كه رياست آن بر عهده‌ي دكتر زارع رئيس پژوهشكده ارتباطات و سرپرست پژوهشكده‌ي هنر بود به همراه معاون سينماي وزارت ارشاد، محمد سميعي مشاور وزير ارشاد و سرپرست پژوهشگاه و دكتر مرتضويان معاون پژوهشي پژوهشگاه به عنوان اعضاي هيئت رئيسه‌ي اين جلسه حضور داشتند. همچنين گزارشهاي پژوهشي شهرام جعفري‌نژاد (بررسي راهكارهاي انسجام بخشي به چرخه توليد، توزيع و نمايش آثار سينماي ايران)، دكتر حسين‌نژاد ( بررسي قابليت‌ها، زمينه‌ها، موانع و راهكارهاي جذب سرمايه خارجي در صنعت سينمايي ايران) و دكتر آزما( مطالعه چگونگي افزايش رغبت تماشاگران به استفاده از سينما) در اين جلسه به سمع و نظر حاضران رسيد.به گزارش ايسنا،

ميزگرد ارائه يافته‌هاي پژوهشي گروه سينمايي پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات اسلامي بعدازظهر سه‌شنبه برگزار شد. در اين نشست‌ها در روز شنبه با ارائه‌ي يافته‌هاي پژوهشي گروه موسيقي پژوهشگاه ادامه خواهد يافت.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25570

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد مهدي حيدريان معاون سينماي وزارت ارشاد: بايد منشور اخلاقي سينماي ايران تدوين شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016