جمعه 17 تير 1384

محمدرضا شجريان، اين هفته به بم مي رود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي


محمد رضا شجريان، اين هفته با سفر به بم به اجراي برنامه مي پردازد .

به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، همچنين براساس اظهارات منتشر شده از سوي شجريان در نشست مطبوعاتي سال گذشته او، قرار است امسال شجريان در برخي شهرستانها به اجراي برنامه بپردازد. او دراين نشست يكي از اهداف برگزاري اين كنسرت ها را تامين هزينه مالي تكميل باغ بم عنوان كرده بود.

اسفند و فروردين ماه سال گذشته چهار چهره معروف آواز و نوازندگى موسيقي سنتي ايران محمدرضا شجريان، همايون شجريان، حسين عليزاده و كيهان كلهر به اجراى برنامه هاي مختلفي در آمريكا وكانادا پرداخته بودند.

به گزارش خبرنگار هنري ايسنا دو تور قبلي گروه شجريان در آمريكا در سالهاي 2001 و 2002 به شدت با تحسين منتقدان و مخاطبان آمريکايي مواجه شده بود .

اجراي محمدرضا شجريان در آمريكا و كانادا با تمجيد روزنامه‌هايي چون نيويورك تايمز، واشنگتن پست، لس‌آنجلس تايمز، بوستن ساندي و تورنتو مواجه شد.اين گروه قرار بودسومين سي‌دي خود را با نام «فرياد» در آمريكا عرضه كند .

محمد رضا شجريان كه از چهل سال پيش به دنبال آموختن موسيقي در محضر استادان بزرگ موسيقي اصيل با نام مستعار سياوش در برنامه گلهاي راديو به به خواندن پرداخته از هفت سال پيش در اعتراض به سياست هاي ايران در قبال موسيقي، در ايران كنسرت برگزار نمي كند و به صدا و سيماي جمهوري اسلامي هم به دليل نحوه پخش آثارش و عدم رعايت حقوق مولف اجازه پخش آوازهايش را نمي دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شجريان از سال 75 به بعد كه كنسرتهايش به بهانه هاي مختلف تعطيل شد تصميم گرفت ديگر در ايران كنسرتي اجرا نكند، چون به اعتقاد او رفتاري كه با مردم تشنه و علاقمند اين برنامه ها مي شد بسيار توهين آميز بود. محمدرضا شجريان تنهاپس از سال ها به خاطر مردم بم خواندوبه مدت سه شب پي در پي از بيست و چهارم تا بيست و ششم دي در تالار بزرگ كشور واقع در ساختمان وزارت كشور به اجراي برنامه پرداخت محمد رضا شجريان قبل از انقلاب در اعتراض به آنچه كه موسيقي مبتذل حرامزاده و بي بنيان مي خواند همكاري خود را با راديو تلويزيون قطع كرد و تنها در روزهاي انقلاب اسلامي ايران اين همكاري را با ترانه هاي انقلابي از سرگرفت.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25613

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا شجريان، اين هفته به بم مي رود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016