جمعه 31 تير 1384

وزير ارشاد آينده چه كسي خواهد بود؟ فارس

خبرگزاري فارس: با روي كار آمدن رييس جمهور منتخب ، تمام نگاه ها به كابينه و ساختار مديريتي دوخته شده است . در اين ميان اهالي فرهنگ در انتظار كسي هستند كه بر كرسي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تكيه خواهد زد.


به گزارش خبرگزاري فارس اصحاب فرهنگ نيز در كنار ساير قشرها ي جامعه اين روزها در انتظار انتخاب وزير جديد و سياست هاي اجرايي آن هستند.از سوي ديگر مشكلات بسياري كه در سال هاي اخير گريبان گير دامن فرهنگ و هنر بوده و گاه اين وزارتخانه را وارد مسايل حاشيه اي كرده انتخاب وزير جديد را با حساسيت هاي بيشتري روبرو مي كند.شنيده ها حاكي است تاكنون بيش از سي نفر براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به رئيس جمهور آينده پيشنهاد شده اند .
«صفار هرندي» يكي از روزنامه نگاراني كه سال هاست در جريان امور فرهنگي است و براي تصدي اين پست به رييس جمهور منتخب پيشنهاد شده درباره وضعيت بخش فرهنگ در دولت آينده به خبرنگار فارس مي گويد:اسامي افرادي را كه در اين بخش شنيده ام اميدآفرين هستند به استثناي خودم كه آمادگي كار در اين پست را ندارم اما احساس مي كنم وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت آينده اميدوار كننده خواهد بود.
وي درباره حضور احتمالي خود در كابينه احمدي نژاد اظهار داشت: هنوز اين ماجرا را جدي نگرفته‌ام. پيشنهاداتي انجام شده است ولي بنده ترجيح مي‌دهم به گونه‌اي ديگر خدمت كنم. فكر مي‌كنم در دوران رياست جمهوري آقاي دكتر احمدي نژاد مي‌توان به شكل هاي گوناگوني به اين كشور خدمت كرد.
«مجتبي رحمان دوست» مشاور فرهنگي سيد محمد خاتمي رييس جمهور كشورمان كه يكي ديگر از گزينه هاي پيشنهادي براي احراز اين سمت در كابينه جديد است به خبرنگار فارس گفت:هنوز دراين باره با من صحبت نشده و من از اين مساله بي اطلاعم، البته من هم مثل شما شنيده ام ولي تا كنون با من هيچ صحبتي نشده است.
«عليرضا سجادپور» مسئول ستاد تبليغاتي احمدي نژاد كه يكي از نامزدهاي پيشنهادي براي تصدي اين كرسي است در گفتگو با فارس اين انتظار را براي يك تحول اساسي و گسترده در همه شاخه هاي مديريتي مي داند و بخش فرهنگ را از اين امر مستثني نمي كند با اين تفاوت كه عرصه فرهنگ با فعاليت هاي تدريجي و تاثيرات دراز مدت روبروست.
وي مي گويد: براي احراز اين سمت نبايد شتابزده عمل كرد و نبايد با تصميمات مقطعي حيات اين عرصه را به خطر انداخت.
«عليرضا سجادپور» نيز در باره نحوه انتخاب وزرائ مي گويد: بنده به دليل اين كه در يكي از كميته‌ها، مشغول پيگيري اين مساله هستم نمي‌توانم در اين زمينه اطلاعاتي بدهم چرا كه معتقدم اين اطلاعات يك امانت است و نمي‌توانم در اين امانت خيانت بكنم، تا ده روز آينده تمامي اعضاي كابينه مشخص خواهند شد.
اما «عماد افروغ» رئيس كميسيون فرهنگي مجلس كه يكي ديگر از گزينه هاي پيشنهادي براي اين سمت محسوب مي شود در جمع خبرنگاران گفته است : به هيچ وجه هيچ سمتي را نمي‌پذيرم نه به خاطر اين كه با گفتمان احمدي‌نژاد توافق ندارم، بلكه صرفا به خاطر اين كه نقش نقادي و نظارتي را براي خودم بيشتر توصيه مي‌كنم تا اجرا. احساس مي‌كنم در مجلس اين نقش را بهتر مي‌توانم انجام دهم، ضمن اين كه در كنار آن هميشه تلاش كرده‌ام مشي روشنفكري خود را حفظ كنم.
«صفار هرندي» ماموريت اين وزارت خانه را توسعه فرهنگ و ارشاد اسلامي ميداند و مي گويد:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ يعني فرهنگ داني و آگاهي نسبت به فرهنگ مملكت حتما مبتني بر آموزش‌هاي اسلامي و ديني است، در كنار داشتن روحيه براي اصلاح وضع موجود براي رسيدن به وضعيت مطلوب كه همان بعد ارشاد قضيه است. بالا بردن سطح فرهنگي جامعه ماموريت اصلي وزير ارشاد است.
عماد افروغ وزير ارشاد را در وهله اول يك نظريه‌پرداز فرهنگي مي داند و معتقد است: وي بايد با فكري باز و صبغه فكري و فرهنگي انقلاب را درك كرده و نگاه از بالا به پايين نداشته باشد و بايد با زير مجموعه خودش تعامل داشته باشد و صرفا مجري نباشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي خاطرنشان كرد:مدير فرهنگي بايد مغز نظريه‌پردازي داشته باشد. آدم واداده‌اي نباشد، منفعل نباشد، فعال، جسور و گستاخ باشد و بحث جنبش نرم افزاري را درك كرده باشد. به حقوق فرهنگي مردم توجه كند و بداند دولت صرفا وظيفه معيشتي و امنيتي ندارد بلكه به حقوق فرهنگي در لايه‌هاي جهان‌بيني، ارزش ها، شعائر، هنجارها و نمادهاي فرهنگي نيز بايد توجه مي كند.
«هرندي» نيز درباره ويژگي هاي وزير آينده خاطر نشان كرد:ما در اين عرصه مشكلات بسياري داشته‌ايم.
به هر نسبتي كه در اين زمينه در گذشته كمبود داشته‌ايم به نظر مي‌رسد ماموريت وزير بعدي بايد اين باشد كه اين كمبودها را جبران كند و هر جا كه توفيقي داشته‌ايم بايد تقويت شود تا از آن هم جلوتر برويم.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25850

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير ارشاد آينده چه كسي خواهد بود؟ فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016