دوشنبه 3 مرداد 1384

محمد شمس لنگرودي "دست‌نوشته‌هاي گل ميخك" را منتشر مي‌كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


مجموعه‌ي شعر جديد شمس لنگرودي با عنوان «دست‌نوشته‌هاي گل ميخك» منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به گفته‌ي شاعر، شعرهاي اين مجموعه با زباني تغزلي در فضاهايي تغزلي مي‌گذرد؛ اما همه‌ي شعرهاي آن عاشقانه نيست، بلكه بيش از آن‌كه به مسائل اجتماعي بپردازد، بار عاشقانه و فلسفي دارد.

شمس لنگرودي 54 شعر را براي انتشار در اين مجموعه در نظر گرفته كه شعر آخر آن شعر بلندي درباره‌ي درياست.

او هم‌چنين «دست‌نوشته‌هاي گل ميخك» را نوعي تلفيق از دو مجموعه‌ي اخيرش ـ 53 ترانه‌ي عاشقانه و باغبان جهنم ـ دانست كه اولي صرفا عاشقانه و مجموعه‌ي دوم شعرهايي غيرعاشقانه است.

گزينه‌ي شعري نيز از شمس لنگرودي با انتخاب بهاءالدين مرشدي توسط نشر چشمه به چاپ خواهد رسيد. مرشدي هم‌چنين مروري بر مجموعه‌هاي شعري شمس لنگرودي ـ از رفتار تشنگي تا باغبان جهنم ـ و مصاحبه‌اي با او داشته است كه چاپ خواهد شد. اين گفت‌وگو بيشتر درباره‌ي مسائل اجتماعي، فلسفي و كمتر درباره‌ي شعر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مصاحبه‌ي اين شاعر با كيوان باژن و م.روان‌شيد نيز كتاب‌هايي است كه منتشر خواهد شد.

هم‌چنين چاپ دوم نيما يوشيج نوشته‌ي شمس لنگرودي، به تازگي توسط نشر قصه ارايه شده و CD اول «پنجاه‌وسه ترانه‌ي عاشقانه» با صداي شاعر و آهنگسازي محمد فرمانيان، تا اواخر هفته پخش خواهد شد.

او چندي پيش از پايان نگارش رمانش ـ همين جا بود زندگي ـ خبر داد كه به‌منظور بازبيني، به‌خصوص در پايان‌بندي، فعلا قصد چاپ آن را ندارد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25883

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد شمس لنگرودي "دست‌نوشته‌هاي گل ميخك" را منتشر مي‌كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016