سه شنبه 22 شهريور 1384

دفتر نظارت بر نشر آثار احمد شاملو: شاملو چندين اثر فرهنگي، هنري، ادبي منتشر نشده دارد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


در آستانه‌ي هشتادمين سال تولد احمد شاملو، شاعر، مترجم، محقق و روزنامه‌نگار معاصر، دفتر نظارت بر حفظ و نشر آثار احمد شاملو از هفته‌ي آينده در تهران كارش را آغاز خواهد كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، فرزند ارشد احمد شاملو با اعلام اين خبر افزود: دفتر نظارت بر آثار احمد شاملو، در راستاي ساماندهي به روند تجديد چاپ آثار منتشره و نيز آمايش اثار منتشر شده جهت انتشار همسو با خانه‌ي شاملو به سرپرستي خانم آيدا شاملو در كرج، به طور مستمر در تهران فعال مي‌شود.

سياوش شاملو اظهار داشت: نزديك به 150 عنوان اثر از احمد شاملو به جاي مانده است كه مطابق با آخرين تصحيح‌هاي او در اختيار علاقمندان قرار مي‌گيرد.

وي اين آثار را شامل شعر، داستان، فيلمنامه، ترجمه‌ي شعر و داستان و نمايشنامه، متون تصحيح شده‌ي كهن فارسي، آثاري براي كودكان، مجموعه‌ي آثار صوتي، مجموعه‌ي مقالات و گفت و گوها و نيز فرهنگ كتاب كوچه برشمرد.

او ادامه داد: دو ترجمه‌ي رمان، يك فيلمنامه، ياداشت‌هايي بر ديوان حافظ، مجموعه‌اي از مقالات و گفت و گوها و يك سفرنامه‌ي طنز از جمله‌ي آثار منتشر نشده‌ي شاملو هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شاملو با تاكيد بر آغازي نو در جهت ارايه‌ي هر چه دقيق‌تر آثار «ا.بامداد» گفت: خانه‌ي شاملو نيز در آينده‌ي نزديك، فهرست كاملي را از آثار احمد شاملو و نيز آثار ديگران درباره‌ي وي در اختيار قرار خواهد داد.

وي برگزاري جلسات شعر خواني، اهداي جايزه‌ي شعر شاملو و انتشار يك نشريه فرهنگي ـ ادبي را جزو فعاليت‌هاي آتي دفتر نظارت بر حفظ و نشر آثار احمد شاملو عنوان و اضافه كرد: براي نيل به كليه‌ي اهداف ياد شده و اجراي برنامه هاي اين دفتر، از دوستاني كه علاقمند به همكاري باشند استقبال خواهد شد.

فرزند احمد شاملو در پايان صندوق پستي 15875-7561 و نيز نشاني الكترونيكي Shamlou.office@gmail.com را پاسخگوي دوستداران شعر و ادبيات در اين زمينه اعلام كرد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26132

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دفتر نظارت بر نشر آثار احمد شاملو: شاملو چندين اثر فرهنگي، هنري، ادبي منتشر نشده دارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016