يكشنبه 16 بهمن 1384

پايان سی و پنجمین جشنواره بين المللی فيلم رتردام ـ هلند، محمود زهباری

سی و پنجمین جشنواره بين المللی فيلم رتردام که ازروز 26 ژانویه شروع به کار کرده بود، پس از ده روز و نمايش تعداد کثیری فيلم های کوتاه و بلند، در روز شنبه چهارم فوريه به کار خود پايان داد.
جشنواره امسال با تاکید بر فیلمهای کوتاه در مجموع در مقایسه با سالهای اخیر فیلم های کمتری را نمایش داد.
از ميان فيلم های بلند شرکت کننده در جشنواره، 25 فيلم در بخش اصلی مسابقه جشنواره يعنی بخش جايزه tiger شرکت داشت. هيئت ژوری tiger در روز جمعه سوم فوريه جوائز اول تا سوم خود را به فيلم های walking on the side ساخته ساخته La perrera، Han jie Nieto Zes از آرژانتین و Old Joy ساخته Kelly Reichardt از آمریکا داد.

جایزه tiger برای فیلم های کوتاه به فیلم کوتاه sBeginning
holland از Roy van Villovoy ساخته
تعلق گرفت.
بخش جايزه سازمان عفو بين الملل که از چهار سال پيش وارد جشنواره رتردام شده، از ميان ده فيلم برگزيده برای اين جايزه، سرانجام جايزه خود را که شامل يک تنديس و مبلغ نقدی ۵۰۰۰ يورو می باشد، به فيلم اسراییلی sAvenge but one of my two eye داد.
فيلم های ايرانی شرکت کننده در جشنواره امسال به ترتیب زیرمی با شد :

the fish fal in love ساخته آقای علی رفيعی
full or empty ساخته آقای ابو الفضل جليلی
writing on the earth ساخته آقای علی محمد قاسمی
president mir qanbar فيلم مستند ،ساخته آقای محمد شيروانی
roads of kiarostami فيلم کوتاه ساخته آقای کيارستمی
root فيلم کوتاه ساخته آقای غلامرضا رضوی
The Gaze ساخته خانم سپیده فارسی
The nightly song of the travellers ساخته آقای شاپور حقیقت

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دو فیلم ایرانی the fish fal in love و president mir qanbar بیش از دیگر فیلم های ایرانی شرکت کننده مورد توجه تماشاگران ایرانی و خارجی قرار گرفت. فیلم زیبای the fish fal in love که در روز اول نمایش در صدر ده فیلم انتخاب شده از طرف تماشاگران قرار گرفته یود ، نتوانست تا روز های آخر صدر نشین باقی بماند و سرانجام در جایگاه یازدهم قرار گرفت. این در حالی است که تنها فیلم ایرانی نزدیک به این فیلم در جدول ، فیلم president mir qanbar است که در جایگاه پنجاه و چهارم قرار دارد.

در فیلم the fish fal in love ( ماهی ها عاشق می شوند ) آقای رفیعی در اولین فیلم سینمایی خود داستان عشق و تلاش را به کمک تصاویر زیبا و بازی های روان بازیگران یه خوبی به تصویر کشیده است.

جشنواره فیلم رتردام سرانجام در تاریخ شنبه چهارم فوریه با نمایش فیلم good night, good luck ساخته Goerge clooney در برنامه جشن پایانی ، به کار خود پایان داد. شرکت کنندگان جشنواره امسال بالغ بر 358000 نفر می شدند.

گزارشی از خبرنگار آزاد محمود زهباری

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28714

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پايان سی و پنجمین جشنواره بين المللی فيلم رتردام ـ هلند، محمود زهباری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016