جمعه 21 بهمن 1384

ابوالفضل جليلي: گل يا پوچ، موفق به دريافت دو جايزه در جشنواره وزول فرانسه شد، ايرانيوز

ابوالفضل جليلي فيلمساز ايراني و كارگردان فيلم گل يا پوچ، كه هم‌ اكنون جهت حضور در جشنواره وزول فرانسه در اين كشور به سر ميبرد ، در گفتگو با گروه فرهنگي خبرگزاري ايرانيوز، خبر داد كه اين فيلم موفق به دريافت دو جايزه از فرانسه شده است.


جايزه موزه سينماي فرانسه و جايزه جوانان سينماي فرانسه به فيلم گل يا پوچ ساخته ابوالفضل جليلي سينماگر ايراني رسيد.
ابوالفضل جليلي كه هم‌اكنون جهت حضور در جشنواره وزول فرانسه در اين كشور به سر ميبرد در گفتگو با گروه فرهنگي خبرگزاري ايرانيوز خبر داد كه فيلم گل يا پوچ، موفق به دريافت اين دو جايزه شده است.
ابوالفضل جليلي كه براي ساخت جديدترين فيلمش با عنوان حافظ بيش از شش هفت ماه بين تهران و چابهار در رفت وآمد بود فيلمبرداري فيلم گل يا پوچ را در همين رفت وآمدها به چابهار آغاز كرد. گل يا پوچ كه از طنز خاصي برخودار است به زندگي يك معلم در منطقه چابهار مي پردازد .جليلي در اين فيلم از بازيگران چابهاري استفاده كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين فيلم چندي پيش در ششمين جشنواره توكيو فيلمكس حضور داشت. فيلمي كه سايت اينترنتى روزنامه ژاپن تايمز با اشاره به حضور آن در جشنواره پوسان كه چندى پيش برگزار شد در خبرى آورد: گل يا پوچ جليلى پادزهرى مناسب بر ساخته آخرين ساخته همكارش محسن مخملباف، فيلم متظاهرانه «جنسيت و فلسفه» كه در اين جشنواره حضور داشته ارائه كرده است. جليلى در روايتى پرحرارت از زندگى در بخش هاى حاشيه اى ايران، تنهاترين قهرمان خود را تا به امروز در فيلم «گل يا پوچ» نشان مى دهد. نويد پسركى است كه براى مشغول شدن به عنوان معلم به شهرى ساحلى مى رود و در برابر موانع ادارى كه جليلى در افشاى آنها استاد است قدعلم مى كند. «فيلمساز به جاى اينكه ناكامى نويد را در به دست آوردن شغل مورد علاقه خود به عنوان حقيقت غمبار زندگى نشان دهد، يك كمدى سياه را به تصوير مى كشد. به نوشته اين نشريه تماشاگرانى كه «گل يا پوچ» را ديده اند در ابتدا طنز موجود در داستان را به درستى درنيافته اند اما وقتى مشخص شدند نويد در واقع قربانى ساده لوحى و خودبزرگ بينى خودش شده، همه به خنده افتادند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28761

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابوالفضل جليلي: گل يا پوچ، موفق به دريافت دو جايزه در جشنواره وزول فرانسه شد، ايرانيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016