دوشنبه 8 اسفند 1384

مجله‌ الکترونيکي "وازنا" ويژه‌ شعر راه‌اندازي شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات


مجله‌ي الکترونيکي «وازنا» ويژه‌ي شعر راه‌اندازي شد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارگاه شعر «كارنامه» بعد از درگذشت منوچهر آتشي، توسط حافظ موسوي اداره مي‌شود كه اعضاي اين كارگاه، مجله‌ي شعر يادشده را راه انداخته‌اند.

به‌گفته‌ي موسوي، مجله‌ي الکترونيکي «وازنا» مجله‌ي تخصصي شعر است؛ تخصصي نه به‌معناي دانشگاهي آن، بلکه به اين معنا که اين مجله فقط به شعر مي‌پردازد. نقد شعر، معرفي کتاب‌هاي شعر، اخبار شعر، ترجمه‌ي شعر، مباحث نظري مربوط به شعر و... و مهم تر از همه، خود شعر.

نام اين مجله كوهي است در يوش، رودرروي خانه‌ي نيما و برگرفته از شعر «برف» او: صبح پيدا شده از آن طرف کوه ازاکو اما / وازنا پيدا نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گردانندگان اين مجله در يادداشتي نوشته‌اند: ما يک گروه ‌١١ نفره‌ايم‌. گروهي که اغلب نفرات آن از طريق زنده‌ياد منوچهر آتشي به‌هم مربوط شده‌اند. بيش از نيمي از اعضاي گروه از سال ‌٨١ عضو کارگاه شعر استاد آتشي در موسسه کارنامه بوده‌اند. پس از خاموشي چراغ تابناک کارگاه کوچک ما در آبان ‌٨٤، نخستين جلسه را بي‌حضور استاد و با ياد او برگزار کرديم. جلسات بعدي را هم برگزار کرديم. اين‌بار با حضور حافظ موسوي که همه از قبل با او آشنا بوديم و استاد آتشي گاهي از او و شعرهايش براي ما گفته بود. حالا هم داريم جلسات هفتگي‌مان را برگزار مي‌کنيم.

آن‌ها هم‌چنين «وازنا» را تريبون شاعران کارگاه شعر کارنامه و مهم‌تر از آن، تريبون همه‌ي اهالي شعر دانسته‌اند.

«وازنا» به‌نشاني vazna.com به‌تازگي كارش را شروع كرده و بخش‌هايي از آن هنوز فعال نيست.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29025

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجله‌ الکترونيکي "وازنا" ويژه‌ شعر راه‌اندازي شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016