جمعه 12 اسفند 1384

پس از ۵۰ سال، ترجمه‌ا‌ي از رضا سيدحسيني به ‌چاپ بيست‌ويكم رسيد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


"پيروزي فكر" با ترجمه‌ي رضاسيدحسيني‏ پس از 50 سال از نخستين انتشارش، به چاپ بيست‌ويكم رسيد.

به گزارش خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كتاب اثر اورايزن اسوت ماردن است كه يك كتاب روان‌شناسي بوده و سيدحسيني آن را در دوران جواني‌اش ترجمه كرده است.

چاپ اول اين كتاب در سال 34 توسط خود سيدحسيني منتشر شد و در سال 47 انتشارات متين آن را تجديد چاپ كرد. در سال 62 نشر بامداد و سپس در سال 70 انتشارات غزالي اين اثر را تجديد چاپ كردند.

چاپ بيست‌ويكم "پيروزي فكر" توسط انتشارات نگاه به‌تازگي منتشر شده است.

هم‌چنين جلد اول "فرهنگ ‌ادبيات و هنر ايران و جهان" كه اين مترجم پيش‌كسوت، در تدوين بخش ايراني و اسلامي آن هم‌كاري دارد‏، به پايان رسيده و به‌زودي ازسوي انتشارات سروش منتشر خواهد شد.

دايره‌المعارف يادشده در حدود پنج جلد و دربرگيرنده‌ي حوزه‌هاي ادبيات و هنر ايران و جهان خواهد بود. در تدوين بخش ايراني اسلامي اين مجموعه احمد سميعي گيلاني و گروه ديگري هم‌كاري دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رضا سيدحسيني متولد 22 مهرماه 1305 در اردبيل است. وي تحصيلات خود را در رشته‌ي مخابرات در مدرسه‌ي عالي پست و تلگراف تهران آغاز كرد و براي ادامه‌ي تحصيل به مدرسه‌ي عالي ارتباطات دور پاريس رفت. سيدحسيني تاليف و ترجمه‌هاي بسياري را به رشته‌ي تحرير درآورده است كه از آن‌جمله، به ترجمه‌ي مشترك "ضد خاطرات" آندره مالرو با هم‌كاري ابوالحسن نجفي، "در تنگ" آندره ژيد با هم‌كاري عبدالله توكل و "اميد" آندره مالرو مي‌توان اشاره كرد. هم‌چنين تاليف "مكتب‌هاي ادبي" در سال 1334 كه در 200 صفحه منتشر شد و به‌تدريج در چاپ‌هاي بعدي بر حجم آن افزوده شد، به طوري كه امروز در دو جلد يك‌هزار و 200 صفحه‌اي منتشر مي‌شود، از ديگر كارهاي سيدحسيني است.

رضا سيدحسيني ترجمه‌هايي از ياشار كمال و ناظم حكمت را نيز با هم‌كاري جلال خسروشاهي انجام داده است. "در دفاع از روشنفكران" ژان پل سارتر آخرين ترجمه‌اي بوده كه از وي منتشر شده است. او از سال 1368 به‌عنوان يكي از سرپرستان مجموعه، به تاليف و تدوين "فرهنگ آثار"(در شش جلد) كه امسال انتشار آن پايان يافت، فعاليت داشت.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29105

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پس از ۵۰ سال، ترجمه‌ا‌ي از رضا سيدحسيني به ‌چاپ بيست‌ويكم رسيد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016