سه شنبه 29 فروردين 1385

موضوع بررسی واگذاری خانه صادق هدایت به سازمان میراث فرهنگی در دستور کار بیمارستان امیر اعلم، مهر

با پیگیری های گروه فرهنگ و ادب مهر ، مبنی بر روشن شدن وضعیت مالکیت و نگهداری خانه صادق هدایت ، مسئولان بیمارستان امیراعلم تهران موضوع واگذاری و فروش آن را به سازمان میراث فرهنگی در دستور کار قرار دادند .
دکتر سید محمد هادی موسوی مدیر بیمارستان امیراعلم تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و ادب مهر گفت : موضوع واگذاری و یا بررسی وضعیت خانه صادق هدایت که هم اینک در اختیار بیمارستان بوده و به عنوان کتابخانه از آن استفاده می شود، مبحثی است که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران باید پیگیری کرده و پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به پرسش مهر، مبنی بر میزان اطلاعات و آگاهی مدیریت بیمارستان از شرایط کنونی آن خانه که در فهرست بناهای ارزشمند فرهنگی و تاریخی به شمار می رود، اظهار داشت : از آن جایی که به ما اعلام شده بود این مکان، دارای ابعاد فرهنگی است ما نیز در کاربری آن ، طوری عمل کردیم که با جنبه های فرهنگی تعارضی نداشته باشد ؛ از این رو آن را تبدیل به کتابخانه بیمارستان کرده ایم.

دکتر موسوی ادامه داد : بر خلاف ادعاهای موجود، هیچ گونه تغییرات معماری و بنایی در این ساختمان روی نداده و باز هم بر خلاف آنچه اعلام شده است، مراجعه کنندگان زیادی از این کتابخانه استفاده می کنند. ضمن این که بیمارستان امیراعلم با قدمتی هفتاد ساله، با چنان محدودیت های مالی و مکانی روبروست که شاید نتواند محل دیگری را به عنوان کتابخانه تعبیه و استفاده کند.

وی از نحوه تعلق گرفتن این خانه به بیمارستان و نیز تصمیم گیری پیرامون فروش آن به سازمان میراث فرهنگی حرفی به میان نیاورد و آن را مرتبط به تصمیم های روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست.

در همین رابطه، دکتر سید منصور گتمیری - مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران - با تاکید بر این مطلب که تصمیم گیری در این خصوص نیازمند بررسی پیش زمینه و سوابق مربوط به خانه مزبور است، تصریح کرد : باید بررسی شود که اگر تملک این خانه در اختیار دانشگاه قرار دارد ، ارتباط آن با نحوه استفاده و وضعیت کنونی بیمارستان چیست. شرایط جغرافیایی خانه و بکارگیری آن از سوی بیمارستان موضوعی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اضافه کرد : خانه صادق هدایت به دلیل ارزش و بعد فرهنگی اش ، تا اندازه ای هم برای ما ، کار و فعالیت های غیر پزشکی تراشیده است. به عنوان مثال، بارها فیلمسازان و رسانه های خبری خواستار حضور در آنجا و فیلمبرداری و ... شده اند که همین رفت و آمدها مورد اعتراض پزشکان و مسئولین حاضر در آنجا قرار گرفته است.

دکتر گتمیری - ضمن ابراز تمایل نسبت به همکاری در خصوص حل مشکلات پیش روی این خانه و روشن شدن وضعیت تملک آن، گفت : پرونده و سوابق مربوطه را بازخوانی می کنم و با در نظر گرفتن معضلات دو طرف، راهکاری را پیشنهاد می کنم تا ان شاء الله بتوانیم نگرانی ها و دغدغه های حاضر را مرتفع کنیم.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29695

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موضوع بررسی واگذاری خانه صادق هدایت به سازمان میراث فرهنگی در دستور کار بیمارستان امیر اعلم، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016