سه شنبه 3 مرداد 1385

شهرام ناظری در ژاپن، اجرای برنامه و سخنرانی درباره موسيقی ملی در دانشگاه توکيو، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقی


شهرام ناظری خواننده موسيقی ايران امروز و فردا در جشنواره بين‌المللی موسيقی تابستانی توکيو در ژاپن، برنامه اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی - هنری ايسنا ، وی پيش از اين از شرکت خود درجشنواره ی موسيقی در " ژاپن" وبه دعوت دولت ژاپن خبر داده بود .ناظری همچنين يک روز در دانشگاه توکيو در مورد موسيقی ملی ايران سخنرانی خواهد کرد.

براساس همين گزارش، درچارچوب برنامه تنظيم شده در اين جشنواره موسيقی، شهرام ناظری قرار است چهارم و پنجم مردادماه در تالار آساهی در منطقه چيکوچی در توکيو به روی صحنه رود و برای ژاپنی‌ها از شاهنامه و ليلی و مجنون نظامی گنجوی بخواند.

بيست ودومين جشنواره بين‌المللی موسيقی تابستانی توکيو به مدت يک ماه باحضور هنرمندانی از شش کشور جهان برگزار خواهد شد.

همچنين شهرام ناظری و فرزندش حافظ ناظری پس از برگزاری کنسرت های موفقيت آميز در سال گذشته به خصوص اجرا در سالن اسکار، امسال قرار است به مناسبت هشتصد سالگی مولانا جلال الدين رومی دوباره در آمريکا کنسرت های مشابهی را برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران ايسنا، گروه موسيقی شهرام ناظری به عنوان اولين گروه موسيقی سنتی ايران، سال گذشته در سالن چهار هزار نفره کداک تئاتر شهر لس آنجلس که سالن اهدای جوايز اسکار است به اجرا پرداخت و اجرای اين گروه موسيقی ايرانی با استقبال مخاطبان مواجه شد.اين برای اولين بار بود که هنر مندان موسيقی از چهار کشور ايران، تايوان، آمريکا و هندوستان در يک گروه شش نفره در سالن اسکار به اجرای برنامه می پرداختند.

اين گروه در بيش از ‌۱۰ شهر و ايالت به اجرای برنامه پرداختند و جالب اينکه شهردار "سنديگو" به مناسبت اجرای اين گروه در ‌۲۵ فوريه در اين شهر، اين روز را "روز ناظری ها" نام گذاشت.اين اجرای ناظری را شبکه‌هايی چون فاکس و سی ان ان ، به طور گسترده ای پوشش دادند.

شهرام ناظری در آخرين برنامه خود در ايران مردادماه سال گذشته به همراه گروهش، با حضور در ارگ قديم بم و تير ماه به همراه گروه مولوی در رشت به اجرای برنامه پرداخته بود .

شهرام ناظری دوسال پيش نيز به همراه گروه عارف به سرپرستی پرويز مشکاتيان در سالن چهارهزار نفره‌ی وزارت کشور به اجرای برنامه پرداخت.

ناظری سه سال پيش و در ماه اکتبر کنسرتی را در نيويورک مبنی بر اشعار مولانا برگزار کرد و بيستم آذر ماه، بزرگترين کنسرت سال خود را در تالار بزرگ کشور آغاز و اجرا کرد. به گزارش ايسنا ناظری دی ماه سال ‌۸۱ کنسرتی را به نفع بازماندگان فاجعه بم در سالن ميلاد اجرا کرد، در همين سال شهرام ناظری به اتفاق لوريس چکناواريان کنسرتی به نفع زلزله‌زدگان شهر بم اجرا کردند.

وی قبلا هم برای کودکان افغانستان، حادثه‌ديدگان زلزله‌ی گلستان و بچه‌های سرطانی برنامه اجرا کرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين ناظری با حضور در پاريس و اجرای کنسرتی به نفع زلزله زدگان بم، داروهای اهدايی شهردار پاريس برای زلزله‌زدگان بم را به ايران ارسال کرد‌ . او ‌در فروردين ماه سال ‌۸۳ کنسرت‌هايی به همت گروه دستان در کشورهای آلمان،هلند، بلژيک و سوئد برگزار کرد .

به گزارش ايسنا، شهرام ناظری درسال ‌۸۱، قطعه‌ی “آواز اساطير” را در تئاتر شهر پاريس اجرا کرد. پس از اتمام برنامه‌ی او در پاريس، به دعوت وزارت فرهنگ و هنر سوئد در يک سالن قديمی به نام “سودرا تياتر” برنامه‌ای را با همکاری گروه موسيقی کلاسيک ايران اجرا نمود.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31108

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شهرام ناظری در ژاپن، اجرای برنامه و سخنرانی درباره موسيقی ملی در دانشگاه توکيو، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016