دوشنبه 6 شهريور 1385

قر دادن هزینه دارد! ممنوع الصدا شدن پنج حواننده پاپ، j4p

j4p- طبق شنیده ها، پنج نفر از خوانندگان پاپ ایرانی ممنوع الفعالیت شده اند.

ماجرا از این قرار است که با ظهور شبکه های ماهواره ای نیمه مجازی چون «مهاجر» یا «ایران موزیک»، خوانندگان غالباً جوان پاپ به سرعت دست به کار ساخت کلیپ هایی شدند تا بتوانند علاوه بر معرفی آلبوم های خود، به نوعی تلافی عدم پخش آهنگ هایشان از رادیو و تلویزیون رسمی کشور را در بیاورند و حسابی جلوی دوربین قر بیایند!

جالب این که شبکه های مورد نظر، برای پخش این کلیپ ها از خواننده هایشان مبلغی دریافت می کنند؛ درحالی که در تمام دنیا رسم است شبکه رادیویی یا تلویزیونی که می خواهد از اثری استفاده کند، باید دل خواننده آن کار را به دست بیاورد. به هرحال، خواننده های هیجان زده، از این فرصت تازه به خوبی استفاده کردند و تا جایی که جیب شان اجازه می داد (و در موارد بسیار: تا جایی که توانستند قرض بگیرند!) کلیپ ساختند و نمایش دادند.

این شوهای رنگارنگ اکثراً خالی از فکر بوده و در آنها تنها به نشان دادن خواننده در لباس های مختلف آنهم در ویلاهای آنچنانی یا اتوموبیل های آخرین مدل، اکتفا می شود. و البته حضور یک یا چند دخترخانم جوان و بزک کرده، در این کلیپ ها قطعی است!

همین مساله بالاخره کار دست چند نفر از این خوانندگان داده و به دلیل آنچه «استفاده ابزاری از زن و حركات نامناسب جلوی دوربین» عنوان شده، فعالیت پنج خواننده به بن بست خورده است. هنوز نام این خواننده ها رسماً اعلام نشده اما گفته می شود «شهاب بخارایی» یکی از آنهاست. همچنین کسانی چون: بهنام موسی پور، مهدی مقدم، بهزاد ابطحی، دلفان، فرهاد مهادیان، شهرام سپهره، كامران اشرافی و چندین خواننده دیگر هم در خطر قرارگرفتن در این لیست سیاه هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با بالا گرفتن این خبر، جو دلهره و ترس بر جمع خوانندگان جوانی که کلیپ های بعضاً مورددار و به قولی مبتذل از آنها به نمایش درآمده، غالب شده و حتی عده ای از آنها ضمن تماس با شبکه های ماهواره ای، خواستار عدم پخش کلیپ هایشان شده اند. به دلیل عدم اعلام رسمی، هنوز کسی نمی داند آیا ممنوع الصدا شده یا نه؟ قضیه وقتی آشکار می شود که خواننده ای به مرکز موسیقی اداره ارشاد مراجعه کند و ببیند پرونده جدیدی برای او باز نمی شود...

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31373

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قر دادن هزینه دارد! ممنوع الصدا شدن پنج حواننده پاپ، j4p' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016