شنبه 8 مهر 1385

"کافه ترانزيت" نماينده سينمای ايران در مراسم اسکار شد، ايلنا و ايسنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

هيات انتخاب فيلم ايرانی مراسم اسکار ، فيلم " کافه ترانزيت" ساخته " کامبوزيا پرتوی" را به عنوان نماينده سينمای ايران برای حضور در آکادمی علوم و هنرهای سينمايی ( اسکار ) معرفی کرد.

به گزارش گروه هنر ايلنا به نقل از روابط عمومی بنياد سينمايی فارابی ، بيانيه هيات انتخاب به اين شرح است : هيات انتخاب فيلم های ايرانی جهت انتخاب و ارسال فيلم برگزيده به آکادمی علوم و هنرهای سينمايی (اسکار ) ، طی جلسات متعدد ، با بررسی همه جوانب در خصوص فيلم های اکران شده در سالن های سينمايی کشور از ۹ مهرماه ۱۳۸۴ تا ۸ مهر ۱۳۸۵ به يک فهرست چهار عنوانی - چهارشنبه سوری ، کافه ترانزيت ، به آهستگی و يک بوس کوچولو رسيد و با تمرکز روی دو فيلم کافه ترانزيت و چهارشنبه سوری در نهايت فيلم کافه ترانزيت ساخته آقای کامبوزيا پرتوی را مناسب ترين گزينه جهت نمايندگی سينمای ايران در مراسم اسکار ۲۰۰۷ تشخيص داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رويا تيموريان ، مجيد مجيدی ، محمدرضا هنرمند ، محمدرضا سکوت ، رضا درستکار ، مرتضی شايسته ، امير اسفندياری و سيروس الوند اعضای شرکت کننده در جلسات انتخاب فيلم ايرانی مراسم اسکار و امضاء کننده اين بيانيه هستند.

***

ايسنا:

کامبوزيا پرتوی:"اسکار" غيرقابل پيش بينی است
"کافه‌ترانزيت" در آمريکا به نمايش عمومی درمی‌آيد

ايسنا - "کافه ‌ترانزيت" که به نمايندگی از سينمای ايران به اسکار معرفی شده است، در آينده نزديک در آمريکا به نمايش عمومی درخواهد آمد.

کامبوزيا پرتوی کارگردان اين فيلم در گفت‌وگويی بعد از معرفی اين فيلم به خبرنگار هنری ايسنا گفت: فکر می‌کنم اين اتفاق فرصت خوبی است برای نمايش عمومی اين فيلم در آمريکا و حتی برای اسکار نيز موثر باشد.

وی در پاسخ به‌ اينکه تهيه‌کننده مشترک اين فيلم چقدر برای حضور در اسکار موثر خواهد بود، گفت: نمی‌دانم يک تهيه‌کننده مشترک چقدر در آمريکا و رقابت اسکار تاثير دارد و در عين‌حال معتقدم طی ساليان گذشته فيلمهای خارجی به نمايش‌ درآمده در اسکار آنقدر متنوع بودند که پيش بينی نمايش يک فيلم در اسکار را سخت می‌کند.

کامبوزيا پرتوی که برای نمايش فيلمش در آمريکا احتمالا به اين کشور سفر خواهد کرد، هم‌اکنون مشغول نگارش فيلم‌نامه‌ی برای فيلم جديدش است.

به گزارش ايسنا، "کافه‌ترانزيت" قصه زنی به نام ريحان را روايت می‌کند که پس از مرگ همسرش تلاش می‌کند تا قهوه خانه او را اداره کند،‌اما در اين راه با مشکلاتی مواجه می‌شود.

پرويز پرستويی، فرشته صدرعرفايی، نيکلاس پاپا دوپلوس، اسويتا ميخاليشنا و اسماعيل سلطانيان از بازيگران “کافه ترانزيت” هستند. فيلمبرداری فيلم را محمدرضا سکوت، طراحی صحنه و لباس را فرهاد فارسی و تدوين آن را جعفر پناهی بر عهده داشته است.

اين فيلم در بيست و سومين جشنواره بين‌المللی فيلم فجر توانست با نامزدی در هشت رشته، برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه برای کامبوزيا پرتوی و بهترين نقش اول زن برای فرشته صدر عرفايی باشد.

همچنين اين دو در نهمين جشن بزرگ سينمای ايران نيز دو تنديس بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر نقش اول زن را از آن خود کردند.

“کافه ترانزيت”‌ در جشنواره‌های تورنتو، نيويورک، شيکاگو، تسالونيکی و وريودوژانير اکران و تحسين شده است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31601

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"کافه ترانزيت" نماينده سينمای ايران در مراسم اسکار شد، ايلنا و ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016