دوشنبه 10 مهر 1385

فيلم بهمن قبادی؛ نماينده عراق در اسکار، راديو زمانه

فيلم سينمايی "نيوه مانگ"(نيمه ماه) به کارگردانی بهمن قبادی جايزه بزرگ پنجاه و چهارمين دوره جشنواره بين‌المللی سن سباستين اسپانيا را از آن خود کرد در حالی که اين فيلم نامزد جايزه اسکار از کشور عراق شده است.

"نيوه مانگ" شنبه هشتم مهرماه در مراسم پايانی جشنواره معتبر سن سباستين به صورت مشترک با فيلم فرانسوی "پسرم" به کارگردانی مارشال فوگرون برنده صدف طلايی شد.

قبادی سال ۲۰۰۴ هم با فيلم "لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند" صدف طلايی سن سباستين را برده بود و "نيوه مانگ" او امسال موفق شد جايزه بهترين فيلمبرداری را برای دو فيلمبردار خارجی اثر يعنی نايجل بلاک و کرايتن بون به ارمغان آورد.

امسال هيئت داوران فيپرشی يا همان اتحاديه جهانی منتقدان به دبير کلی کلاوس ادر هم جايزه خود را به بهمن قبادی برای "نيوه مانگ" اهدا کرد. مهدی عبداله‌زاده منتقد ايرانی مقيم سوئيس در فيپرشی عضويت داشت.
"نيوه مانگ" داستان گروهی از نوازندگان منطقه کردستان ايران است که برای يافتن راهی برای برگزاری يک کنسرت موسيقی در کردستان عراق تلاش می‌کنند. هديه تهرانی سرشناس ترين بازيگر فيلم است که همراه قبادی برای حضور در جشنواره سن سباستين راهی اسپانيا شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که فيلم "کافه‌ترانزيت" ساخته کامبوزيا پرتوی هم که در روزهای گذشته به مراسم آکادمی اسکار معرفی شده بود، بزودی در آمريکا به نمايش عمومی درخواهد آمد.

پرتوی که برای نمايش فيلمش در آمريکا احتمالا به اين کشور سفر خواهد کرد، هم‌اکنون مشغول نگارش فيلم‌نامه‌ی برای فيلم جديدش است.

"کافه‌ترانزيت" چهاردهمين فيلم ايرانی است که پس از "دايره‌ی مينا"، "باد صبا"، "زير درختان زيتون"، "بادکنک سفيد"، "گبه"، "بچه‌های آسمان"، "رنگ خدا، "زمانی برای مستی اسبها"، "باران ، "من ترانه ۱۵ سال دارم، "نفس عميق"، لاک‌پشتها هم پرواز می‌کنند" و "خيلی دور خيلی نزديک" به اسکار معرفی شده است.

“کافه ترانزيت”‌ در جشنواره‌های تورنتو، نيويورک، شيکاگو، تسالونيکی و وريودوژانير اکران و تحسين شده است و چندی قبل در کازابلانکا نيز به نمايش درآمد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31609

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فيلم بهمن قبادی؛ نماينده عراق در اسکار، راديو زمانه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016