جمعه 19 آبان 1385

گزارش شب دوم کنسرت "کامکارها"، ايسنا

* به‌ياد درگذشتگان قطعه‌ی "بياد مادر" اجرا شد
* دومين شب اجرای کنسرت "شور کامکارها" با قطعه‌ی "بوتورای" به پايان رسيد


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقی


گروه "کامکارها" سرانجام بعد از دو سال که از اجرای‌شان در کاخ موزه نياوران می‌گذرد، کنسرت "شورکامکارها" را طی دو شب گذشته در تالار وزارت کشور برپا کردند.

به گزارش خبرنگار هنری ايسنا، اين گروه شب گذشته در دومين شب اجرای خود، در دو بخش فارسی و کردی ۱۲ قطعه اجرا کردند.

از ميان قطعات اجرا شده توسط گروه "کامکارها" قطعه‌ی "بياد مادر" با شعری از خيام نيشابوری به عنوان قطعه‌ی که برای نخستين‌بار و به ياد مادر توسط ارسلان کامکار ساخته شده است، اجرا شد.

ارسلان کامکار پيش از اجرای اين قطعه ضمن خرسندی از حضور مردم در اين اجرا گفت: اين اولين کنسرت ما است که مادرمان در بين ما نيست و چون مادرم علاقه‌ی بسياری به اشعار خيام داشته است، سه چهار تا را به ياد مادرم گلچين کردم و اين قطعه را به همه درگذشتگان هنرمند و غيرهنرمند تقديم می‌کنم.

در بخش اول اين برنامه علاوه بر اجرای قطعه‌ی "بياد مادر، قطعات "ساقی"، "فراق" ، "خانه‌ام ابری است"، "ترانه"، "سرود زمين" در بخش فارسی اجرا شد. اين قطعات به ترتيب با اشعاری از سلمان ساوجی، پياک بهتاش، نيما يوشيج، هوشنگ ابتهاج و شعر لنگستون هيوز با ترجمه‌ی احمد شاملو ساخته شده‌اند.

بنا بر اين گزارش، در بخش کردی نيز قطعات "بای نه سيم" ، "دلی من" ، "که‌ئه و جوانه"، "گيان گيان" ، "به لنجه" و"نه‌کی نه‌کی" اجرا شد.

در بخش دوم اين برنامه "عدنان کريم" خواننده مشهور کردستان عراق، به عنوان خواننده مهمان در بخش قطعات کردی گروه "کامکارها" را همراهی کرد.

در اين اجرا قطعات مختلف توسط: بيژن کامکار ( آواز - دف - رباب )، پشنگ کامکار (سنتور)، قشنگ کامکار (سه تار)

ارژنگ کامکار (تنبک)، ارسلان کامکار (عود ، آواز)، اردشير کامکار (کمانچه)، اردوان کامکار ( سنتور)، نيريز کامکار (تار) و هانا کامکار (دف) اجرا شد.

مريم ابراهيم‌پور، نجمه تجدد حسينی و صبا کامکار همخوانان گروه بودند و نوازندگان مهمان ارژنگ سيفی‌زاده ( تار)، شروين مهاجر (کمانچه) ، امير حقيری ( دف) گروه کامکارها را همراهی کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، در پايان اجرای کنسرت "شور کامکارها" به تشويق پياپی مردم قطعه‌ی "بوتورای" يکی از قطعات معروف کردی اجرا شد و سپس هوشنگ کامکار آهنگساز و مدير هنری گروه با تشويق حضار به روی سن آمد و از حضور مردم تشکر کرد.

اجرای کنسرت "شورکامکارها" طی روزهای آينده تا ۲۰ آبان ماه جاری در تالار وزارت کشور ادامه دارد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32048

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش شب دوم کنسرت "کامکارها"، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016