جمعه 17 آذر 1385

مجمع عمومی نظارت بر فيلم‌های آمريکا انتخاب کرد: "نامه‌هايی از ايوو جيما" بهترين فيلم و اسکورسيزی بهترين کارگردان سال ۲۰۰۶، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

فيلم ژاپنی‌زبان "نامه‌هايی از ايوو جيما"از سوی مجمع عمومی نظارت بر فيلم‌های آمريکا به عنوان بهترين فيلم سال ۲۰۰۶ انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، هرساله پيش از برگزاری مراسم اعطای جوايز اسکار که در اواخر بهمن برگزار می‌شود، از سوی ۱۲۰ فيلم‌ساز حرفه‌ای،‌ آثاری که می‌توانند برای کسب جايزه ارزشمند اسکار با يکديگر رقابت کنند، معرفی می‌شوند که در مراسم امسال فيلم "نامه‌هايی از ايوو جيما" به کارگردانی "کلاينت ايست‌وود" به عنوان بهترين فيلم سال ۲۰۰۶ انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، "هلن ميرن"، برای بازی در نقش ملکه اليزابت در فيلم "ملکه" به عنوان بهترين بازيگر زن انتخاب شد. همچنين "فارست ويتاکر" نيز برای بازی در فيلم "آخرين پادشاه اسکاتلند" جايزه بهترين بازيگر مرد را بدست آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر اين گزارش، "مارتين اسکورسيزی" برای فيلم "مردگان" به عنوان کارگردان برتر سال ۲۰۰۶ انتخاب شد.

همچنين بهترين فيلم انيميشن نيز به "خودروها" محصول شرکت ديزنی رسيد. جايزه بهترين فيلم مستند نيز به "حقيقت نامتناسب" رسيد که نگرانی‌های معاون سابق رييس‌جمهوری آمريکا در مورد محيط زيست را به تصوير می‌کشد. جايزه بهترين فيلمنامه نيز به "زاک هلم" برای فيلم "قوی‌تر از افسانه" رسيد.

Copyright: gooya.com 2016