جمعه 22 دي 1385

جشنواره برلين با فيلم زندگی "پياف" خواننده فرانسوی آغازمی شود، ايرنا

با نمايش فيلم زندگی پرافت و خيز "اديت پياف" خواننده زن فرانسه که در اين کشور از شهرت فراوانی برخوردار است، پنجاه و هفتمين جشنواره بين- المللی فيلم برلين (برليناله) گشايش می‌يابد.

اين فيلم که "زندگی‌صورتی" نام دارد و ساخته "اوليويه داهان" کارگردان فرانسوی است و "ماريون کوتيار" نقش اين خواننده زن را ايفاء می‌کند، يکی از ‪ ۲۰‬فيلم بخش مسابقه برليناله است که برای کسب "خرس طلايی" با يکديگر رقابت خواهند کرد.

انتظار می‌رود که "ژرار دوپارديو"، "سيلوی تستو" و "امانوئل سنيه" که در اين فيلم نقش‌های مکمل را بازی می‌کنند در جشنواره برلين حضور پيدا کنند.

"پياف" که به خاطر کلاسيک بزرگ خود "نه، از هيچ چيز تاسف نمی‌خورم" که آهنگ تيتراژ فيلم هم است ، شهرت دارد و همچنين به‌خاطر صدای حزن انگيز و زندگی پرتلاطم خود يک خواننده سرشناس در فرانسه و جهان است.

وی سال‌های اوليه زندگی خود را که با بيماری آميخته بود در خانه با بدنامی گذراند و در دهه ‪ ۱۹۴۰‬به يک ستاره جهانی تبديل شد. مرگ ناشی از سرطان وی در سال ‪ ۱۹۶۳‬ده‌ها هزار فرانسوی را به خيابان‌های پاريس کشيد.

جشنواره برلين هنوز فهرست کامل فيلم‌های خود را اعلام نکرده اما گفته می شود که درام‌هايی که موضوع بيشتر آنها "دوران جنگ دوم جهانی" است نقش بيشتری دارند.

"شبان نيکو" ساخته رابرت دونيرو که دومين فيلم ساخته اين کارگردان است و فيلم سياه- سفيد "آلمانی نيکو" با بازی "جورج کلونی" و ساخته "استيون سودربرگ" از اين فيلم‌ها هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"بيل آگوست" کارگردان دانمارکی برنده اسکار فيلم "خداحافظ بافانا" را به معرض نمايش می‌گذارد که روايت زندگی يک زندانبان آفريقای جنوبی است که پس از ملاقات با "نلسون ماندلا" رييس جمهوری سابق اين کشور دگرگون می‌شود.

از آسيا هم يک فيلم ساخته "پارک چان ووک" از کره جنوبی به نمايش در می آيد.

برليناله که در سطح جشنواره‌فيلم ونيز و پايين‌تر از جشنواره کن فرانسه است، به مدت ‪ ۱۱‬روز از هشتم تا ‪ ۱۸‬فوريه ( ‪ ۱۹‬تا ‪ ۲۹‬بهمن ) ادامه خواهد داشت.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32537

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جشنواره برلين با فيلم زندگی "پياف" خواننده فرانسوی آغازمی شود، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016